Tévedések a múltban
Számos esetben találkoztak azokkal a problémákkal, hogy:
●Nem látták kinek mikor mi a feladata, mert a kollégák cetliken, naptárban és excel táblákban vezették.
●Az esetek 99%-ában a kiküldött ajánlat után nem történt semmi, nem volt utánkövetés. Napok, hetek után jutottak oda, hogy reagáljanak, persze addigra már annyira kellemetlen lett volna felhívni az érdeklődőt, hogy inkább letettek róla.
●Az értékesítési folyamatban - megkeresés feldolgozása, helyszíni felmérés, ajánlatküldés, szerződéskötés és beszerelés - több kolléga dolgozott egyszerre, akár különböző helyszíneken is, ami gyakran vezetett káoszhoz, mert nem tudták pontosan, hogy ki, mit beszélt meg az ügyféllel, mi a következő feladat. Előfordult, hogy elmaradtak, összekeveredtek információk és feltartották egymást a munkában.
Kulcsfontosságú teendők
Szerettek volna javítani cégük eredményességén és az ügyfélelégedettségen, ezért változtatni akartak az alábbiakon:
●Legyen átlátható az információáramlás, az értékesítési folyamat, tervezhető és látható teendőkkel, nyomon kövessék az ajánlatadásokat és kiszállításokat. Ügyfelekhez, projektekhez kötődő minden dokumentum - ajánlat, tender, szerződés - és tudnivaló elérhető legyen egy helyen.
●A Construmán, kiállításokon érdeklődőket ne csak gyűjtsék, hanem kezeljék, konvertálják is ügyféllé.
●A beszerelés utáni - szerviz, karbantartás, hibabejelentés, garanciális megkeresés - szolgáltatásokat kövessék, tudják, hogy ki, mikor és hogyan oldja meg.
●A vezetők delegálhassanak, közvetlenül rálássanak a kollégák munkájára, és azonnal elemezhessék a statisztikákat.
Az eredmények
Ezek a cégek már évekkel ezelőtt keresték a megoldást, melyet meg is találtak egy olyan CRM rendszerben, amire úgy tekintenek, mint cégük rendkívüli munkatársára.
Az építőipari KKV-k többsége a magyar piacvezető (71% piaci részesedés a CRM-et használó kisvállalatok körében, MicraMR piackutatás, 2018. április.), Deutsche Telekom és MagyarBrands díjas MiniCRM-et választotta, egyszerű használhatósága, azonnali megtérülése, biztonságossága, testreszabhatósága és a magyar nyelvű háttértámogatása miatt.
“Napról napra egyre jobban kedveltem a MiniCRM használatát. Megszűnt a cetli halom az asztalomon, ha egy értékesítési folyamattal kapcsolatban kérdés merült fel, azonnal tudtam a kollégáknak válaszolni és nem maradt nyitott kérdés, ugyanis utánkövetjük az ajánlatokat! Az ügyfelek is értékelik, ha felhívjuk őket, nekünk pedig sikerélmény, hogy nem felejtkezünk el egy későbbi visszahívásról, tudjuk egy kattintással emlékeztetni az ügyfeleket egy esetleges áremelésről vagy akcióról. A legjobban azt szeretem benne, hogy nyomon követhető a folyamat, az ügyféltörténet, nem kell keresgélni az adatokat, minden információt egy helyen tárolunk, ezáltal rengeteg időt takarítunk meg. A legjobb döntés volt, hogy bevezettük a MiniCRM-et” - mondta el megkeresésünkre Kerék Szilvia az Alfa Nyílászáró Kft.-től.
“Alapvetően az online marketing térnyerése és az abban rejlő potenciál miatt kezdtünk el foglalkozni a CRM-mel. Hamar kiderült, hogy a marketing önmagában semmit sem ér, azt be kell illeszteni az értékesítés folyamatába. Fel kellett ismerni hogy az értékesítés folyamatokra épül, melynek egyes fázisaiban más és más marketing üzenetekre van szükség. A MiniCRM volt alkalmas arra, hogy az értékesítés folyamatainak modellezése után eszközként funkcionáljon, annak online leképezésére. A cégen belül minden dolgozó a CRM-ben látja a projektjeinket és abban vezeti ill. kapja a feladatait. Számokban mérhetővé, jelentősen hatékonyabbá vált a munkánk” - foglalta össze a CRM tapasztalatait Faragó Attila a Mantu Ajtóstúdió Kft.-től.
Ingyenes online konzultáció keretében szakértő tanácsadóink segítenek megtalálni a legjobb cégedre szabott megoldást! Igényeld itt!
(x)