A Wall Street Journal értesülése szerint a GM és Kína legnagyobb autógyára, a SAIC Motor Corporation ma jelentik be, hogy vegyesvállalatot alapítanak az indiai gépjárműpiac meghódítása érdekében. Az 50-50 százalékos vegyesvállalat célja, hogy közösen gyártsa és értékesítse a GM jelenleg már Indiában készülő gépjárműveit, köztük a Chevrolet Sparkot.
A lépés jelentősége, hogy a GM egy jól prosperáló kínai állami céggel fog össze az indiai autópiac meghódítása érdekében. A tranzakció egyben rámutat, hogy a kínai autóipar világméretű iparági hatalommá kezd válni.
A General Motors kínai eladásai a tavalyi szint kétszeresére, 178 000 darabra nőttek, míg az indiai eladások csak 12 százalékkal emelkedve, 6100 darabot értek el. A jelek szerint a GM felismerte, hogy dinamikusan fejlődő kínai partnereivel fel tudja pörgetni szerény növekedését ezen az óriási piacon, ami az autóeladásokban egy „újabb Kínává” válhat.
A Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének tagja, az MB Partners Zrt. vezérigazgatója szerint a csőd széléről visszatáncolt GM erősödő szakmai partnereinek tőkéjével igyekszik fenntartani növekedését. Préda István úgy látja, hogy a GM jelenlegi pénztelenségében stratégia lehet a helyi befektetők tőkéjéből finanszírozott terjeszkedés akár Közép-Európában is.
Az Egyesült Államok autógyártása fokozatosan veszíti el dominanciáját a japán és koreai gyártók térnyerésével, és a dinamikusan fejlődő kínai piac egy évtizeden belül újabb trónkövetelőt szülhet. A szakember figyelmeztet, hogy a SAIC Motor Corporationnal történő összebútorozás a pénzügyileg kifeszített GM későbbi részleges, vagy teljes eladására való felkészülés első lépése is lehet.
Lapátra tették a General Motors vezérét
A kecskemétiek beperlik a Mercedest
Privátbankár