Nyáry Krisztián elmondta: a döntés hátterében az áll, hogy a parkolási társaságok az elmúlt napokban nem takarították el a havat az általuk üzemeltetett parkolóhelyekről.
Ezzel összefüggésben arra mutatott rá, hogy a vonatkozó közgyűlési rendelet "világosan fogalmaz": a természetes vagy jogi személy által kizárólagosan vagy rendszeresen használt közterület tisztán tartásáról a használó köteles gondoskodni. Ennek értelmében a járda esetében a háztulajdonos, a parkolóhely esetében a parkolási társaság dolga a hó eltakarítása - fűzte hozzá.
Nyáry Krisztián közölte: a kabinet megállapította, hogy a parkoló-üzemeltető cégek közül egyedül a Parking Kft. tett eleget kötelezettségének az általa üzemeltetett P+R és fizető parkolókban.
A budapesti közterületi parkolóhelyek mintegy 10 százaléka a fővárosé, a többi a kerületeké. Budapest vezetése a fővárosi tulajdonú parkolóhelyeken a Parking Kft.-re kívánja bízni ezt a feladatot közszolgáltatási szerződés keretében. Ebben a modellben az autósok által a parkolásért fizetett pénz nem a céghez, hanem közvetlenül az önkormányzathoz folyna be.
A tisztán fővárosi tulajdonú Parking Kft. tíz évre szóló közszolgáltatási keretszerződését tavaly fogadta el a Fővárosi Közgyűlés, ennek alapján minden évben elkészül az adott évre szóló közszolgáltatási szerződés. A társaság közszolgáltatási tevékenysége két nagy csoportra osztható: forgalomtechnikával, illetve a parkolásgazdálkodással kapcsolatos szolgáltatásra.
A forgalomtechnikai közszolgáltatáshoz tartozik például a védett és korlátozott forgalmú övezetekben érvényes hozzájárulások kiadása, a korlátozott forgalmú övezetekben a jelzőtáblák üzemeltetése, az online hozzájárulás kiadásának bevezetése a teherfuvarozók igényének megfelelően, a személyforgalmi behajtási rendszer bevezetésének előkészítése, valamint a Budapest Teherforgalmi Stratégiájának alapján szükséges forgalmi számlálások, környezeti hatástanulmányok elkészítése.
A parkolásgazdálkodáshoz tartozik a fővárosi P+R parkolók üzemeltetése, valamint több fizető közterületi parkoló (például a Margitszigeti parkoló, a Budagyöngye parkoló) üzemeltetése. A Parking Kft. uniós pályázati tevékenységet is végez, amelynek eredményeként a társaság az idén hat P+R parkoló építését kezdheti meg. A 2010. április 1-jén hatályba lépő idei közszolgáltatási szerződés meghatározza a konkrét feladatokat, a várható bevételt és az önkormányzati kompenzáció mértékét.
640 forint/óra a legdrágább parkolójegy
A BKV miatt drágul a parkolás
MTI