Kovács Ernő hangsúlyozta, hogy téves a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés elnökének állítása, miszerint a szünetelő vasútvonalakon a vagyont elherdálják, és nem lehet majd helyreállítani a közlekedést. A MÁV pályavasúti üzletág forgalmi főosztályának decemberben elkészített intézkedési terve éppen a vagyonvédelmet, a közlekedés biztonságát és azt szavatolja, hogy szükség esetén rövid idő alatt a személyszállításra is alkalmassá tegyék a vasúti vonalat.
Völner Pál fideszes önkormányzati vezető csütörtökön jelentette be, hogy feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen, mert a MÁV utasítást adott a szünetelő személyszállítási vonalakon a jelzőberendezések leszerelésére, és az intézkedések nehezítik a személyszállítás újraindítását.
Kovács Ernő a kisbéri állomáson munkatársai, Kiss Károly, a biztonsági igazgatóság vagyonszakértő, Kárpárti László forgalmi szakértő, Lukács György pályavasúti központ vezető és Lipusz Ferenc forgalmi osztályvezető segítségével az újságíróknak elmagyarázta és bemutatta, hogy a szünetelő vonalakon mit szerelnek le, azt miként lehet visszaszerelni, és az esetleges forgalmat miként lehet megszervezni.
Kisbér a 80 kilométer hosszú Komárom-Székesfehérvár vasúti szakasz egyik állomása, ahol jelenleg 20 ember dolgozik. A vonal az egyik leginkább munkaerő-igényes szakasz volt a hét közbenső állomás és a sok közúti kereszteződés miatt. Itt - Komárom és Székesfehérvár között - 90 dolgozót alkalmaznak, és várhatóan 52-en elegen lesznek ahhoz, hogy a teherszállítási feladatokat, az állagmegóvást és a vagyonvédelmet, valamint a vasúti és közúti közlekedés biztonságát biztosítsák.
A magyarázat szerint egyszerűsített szolgálatot vezetnek be, amire eddig is volt példa. Ez azt jelenti például, hogy a jelzőket, a sorompókat kézzel állítják át, sok esetben az adott szerelvényen szolgálatot teljesítők. Ezért sem lehet a szünetelő vasúti vonalakon az óránkénti 40 kilométernél gyorsabb sebességgel haladni a már meghozott szakmai intézkedés szerint. Ugyanakkor a vonalszakaszon a biztonsági berendezések épségét és üzemképességét legalább 12 óránként ellenőrizni kell, emiatt állandó személyzetre is szükség van az adott vasútvonalon akkor is, ha egyáltalán nincs forgalom.
Egyenjegy lesz a MÁV-nál
Ha sztrájk, akkor Gaskó! - a VDSZSZ előre fog szólni
Pluszban zárták az évet a MÁV-leányok
Jó éve lesz a MÁV-nak: találtak 24 milliárdot
MTI