A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hétfői közlése szerint a menetrendek előkészítése a jövőben a rendeletben foglalt alapelvek szerint történik. A rendelet többek között azt tartalmazza, hogy a buszjáratoknak elsődleges szerepe az utasok vasútig, vagy onnan történő szállítása lehet.
A jogszabály rögzíti a Regionális Közlekedési Szakbizottságok (RKSZ) szervezetének és működésének alapvető szabályait is a vasúti és autóbuszos törvények tavaly decemberi módosítása alapján.
Az RKSZ jelenleg konzultatív, javaslattevő szerepben vehet részt a menetrendek előkészítésében. A teljes értékű regionális szint megvalósításához az alkotmány és több kapcsolódó alaptörvény - például az önkormányzati törvény - módosítására van szükség - közölte a szaktárca.
A hét statisztikai régióban működő Regionális Közlekedési Szakbizottságok javaslatot tehetnek az állami finanszírozási kereteken belül az adott régió helyközi menetrendjeire, a közlekedési infrastruktúra- és hálózatfejlesztésekre, a közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésére. Véleményezhetik az országos közszolgáltatási menetrendek régiót érintő elemeit.
Az RKSZ-ek részt vesznek a menetrendnek az egységes egyeztetési eljárás során az érintett kistérségekkel, a fejlesztési tanácsokkal, önkormányzatokkal, szakmai érdekképviseletekkel és egyéb társadalmi szervezetekkel történő egyeztetésében.
Az egységes egyeztetési eljárást a Regionális Közlekedésszervezési Iroda (KTI-RKI) koordinálja - írja közleményében a közlekedési tárca.
Piacnyitásra több mint 1 milliárdért fejleszt a MÁV
MÁV, Volán: mától ingyen jegyet kell váltani
Munkába járás: repüljön, azt is támogatják
Duna-völgyi közlekedési csomópontot terveznek
MTI