Aki lelkes, az sokkal kevesebbet csal
Az 1200 fős online felmérés eredményei szerint az apatikus vállalkozók 5,6%-a csal bevallottan adót, a szenvedélyes vállalkozók csak 1,3%-a. Ugyanakkor a törvényes adócsökkentési lehetőségeiket az apatikus vállalkozók jóval kevesebben (23,6%) használják ki a szenvedélyes vállalkozókkal (35%) szemben.
Kenőpénzt a megrendelésekért a szenvedélyes cégvezetők 1%-a fizet, míg ez az arány az apatikus vállalkozások esetében 5,6%.
Megbecsülni a munkatársakat
Az egyik legjelentősebb különbség a szenvedélyes és az apatikus vállalkozók között abban van, ahogyan munkatársaikat megbecsülik. Az apatikus vállalkozók 19%-a nyilatkozott úgy, hogy alacsonyan tartja a béreket, míg a szenvedéllyel vállalkozók körében mindössze 1,7% ez az arány. Ez több mint tízszeres különbség.
Berger Gábor elmondta, hogy az apatikus vállalkozók nem csak a pénzbeli, az erkölcsi elismeréssel is szűkmarkúan bánnak. Kevésbé ellenőrzik a munkavállalóikat és kevésbé kérik számon a teljesítményt, kevesebbet dicsérnek, viszont többet büntetnek, mint a szenvedélyes vállalkozók.
A munkájukat szerető, szenvedélyes vállalkozók jóval nagyobb arányban tulajdonítják sikereiket önmaguk és munkatársaik képzésének. Az apatikus vállalkozók alacsonyabb arányban képzik magukat és munkatársaikat, és a tudás hatalmában is kevésbé hisznek.
A tisztesség kifizetődik
Saját bevallásuk szerint az apatikus vállalkozók 14%-a igyekszik megúszni a garanciavállalást, míg a szenvedélyes cégvezetők mindössze 1%-a tesz így, azonban Berger Gábor szerint ez is sok. A törvényben előírtnál nagyobb garanciát a szenvedélyes vállalkozók 34%-a, míg az apatikus cégek 20%-a biztosít.
Pedig a számok az mutatják, hogy a szenvedélyes vállalkozók nem csak tisztességesebbek, hanem sikeresebbek is. Ugyanis jóval nagyobb arányban tudnak jobb árakat érvényesíteni – mondta Berger Gábor.
Az apatikus vállalkozók 30%-a piaci ár alatt tartja az árait, míg a szenvedélyes vállalkozóknál 13% ez az arány. Átlagos árat az apatikusak 58%-a, a szenvedélyesek 70%-a érvényesít. Piaci átlag feletti árat a szenvedélyes vállalkozók 16%-a, míg az apatikusak 12 %-a alkalmaz.
Nem csak a pénz a siker mércéje
Berger Gábor szerint sokan nem is tudják, hogy egy vállalkozás sikere nem csak pénzben, mérhető - gondoljunk csak a nonprofit vállalkozásokra. Különösen igaz ez a vállalkozói sikerre. Véleménye szerint az tekinthető igazán sikeres vállalkozónak, aki amellett, hogy elégedett a jövedelmével, minden reggel vidáman pattan ki az ágyból, hogy újra tehet a cégéért, együtt dolgozhat a munkatársaival és egy kicsit jobbá teheti a világot.