Kedden az angol alsóház beidézte a Kraft vezérigazgatóját, Irene Rosenfeld asszonyt, hogy adjon számot arról, miért zárta be a Cadbury somerdale-i telepét. A gyárbezárásra azután került sor, hogy az amerikai élelmiszeripari konszern nyilvános ígéretet tett a dél-angliai üzem fenntartására.
A jelen lévő parlamenti képviselők felháborodva konstatálták, hogy a vezérigazgató asszony PR-főnökét küldte maga helyett. Marc Firestone bocsánatot kért, de nem a konszern szószegéséért, hanem azért, hogy „bizonytalanságot keltett” kijelentéseivel a Cadbury felvásárlásának záró pillanataiban.
A szeptember eleje óta dúló csokiháború decemberi végjátékában a Kraft mindent bedobott, hogy megtörje a brit politikusok és a szakszervezetek ellenállását a felvásárlással szemben – jegyezte meg Préda István, a felvásárlási tanácsadást nyújtó MB Partners vezérigazgatója a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményből. A Kraft számára fontos volt, hogy PR-pirospontokat szerezzen, miután Peter Mendelson brit gazdasági miniszter felszólalt a Cadbury függetlensége érdekében, és a brit csokigyár dolgozói népviseletben tüntettek a „jenki felvásárlás” ellen.
A hét kérdése: Önnek mi lenne az első lépése kormányfőként? Szavazzon! |
Gyakran előfordul, hogy a vevő hiába világítja át a célpontot, az átadás-átvétel után is talál még csontvázakat. Ez különösen jellemző az ellenséges felvásárlások esetén, ahol a vevő időszűkében van, a céltársaság menedzsmentje és munkatársai pedig szabotálhatják az információszolgáltatást – mutatott rá Préda István.
Eltűnik a Kraft a tőzsdéről
Utolsó töltényét is ellőtte a Cadbury
Meglepetés: a Cadbury beadta a derekát
Privátbankár