Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >> |
A kormány szerint Magyarország versenyképességet növeli majd a megépülő V0-ás vasúti körgyűrű. Ilyen vasútfejlesztés 65 éve nem volt az országban. Részletek >> |
Működik a kormány újraiparosítási programja, életképes az a gondolat, hogy Magyarországnak munkából, termelésből kell megélnie - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Szolnokon, a vasúti járműveket gyártó Stadler új üzemrészeinek felavatásán.
Magyarországnak modern ipari országgá is kell válnia, modern ipar pedig nincs vasút nélkül. A Stadler gyáravatója ugyanakkor annak is bizonyítéka, hogy az országban van jövője a vasútnak - mondta a kormányfő. Szerinte a gyáravatók, üzemnyitók azt mutatják, hogy Magyarország az "adósság ellen folytatott nehéz küzdelemmel eltöltött" két és fél év után megindul a gazdasági növekedés felé.
Hozzáfűzte, ha azt nézzük, hogy a bruttó hazai terméken belül hány százalékot tesz ki az ipari termelés, Európában Németország és Csehország után Magyarország következik a sorban, a maga több mint 20 százalékával, és ez az adat hamarosan meghaladja a 25 százalékot is. "Aki termel, talpon marad, aki spekulál, elbukik" - fogalmazta meg álláspontját Orbán Viktor.
"Nem mások pénzén élünk"
Az ország pénzügyei rendben vannak, és bár nem hibátlanok, de stabilak, "nem mások pénzén élünk, nem az IMF vagy az Európai Unió segélyeiből élünk, hanem kizárólag a magyar gazdaság teljesítményének lábán áll az ország" - mondta a miniszterelnök, kijelentve, hogy az ország működéséhez szükséges pénzügyi forrásokat "hibátlanul elő tudjuk teremteni ebben az évben és a következő évben is". Megjegyezte, míg más európai országok pénzügyi segélyprogramra szorulnak, addig a magyarok kijöttek abból, ami szerinte az elmúlt három év erőfeszítéseinek köszönhető.
Az üzemavatón bemutatták a GYSEV Zrt.-nek készített új vasúti kocsiszekrényt is, az elsőt a megrendelt négyből, ami az év végén áll forgalomba.
A hazai vállalkozásokat erősítenék
Ahogy a Privátbankár már megírta, a Stadler szállít a MÁV-nak és a GYSEV-nek új motorvonatokat. Részletek >> |
Orbán Viktor szerint Szolnok lehet az egyik modern ipari város, hiszen a Stadler jelenléte is azt jelzi: a világ egyik legjelentősebb vállalata perspektívát lát nemcsak az országban, hanem Szolnokban is. A szolnoki beruházás négymilliárd forintból valósult meg, a fejlesztéssel a Stadler magyarországi cégeinél dolgozók létszáma legalább kétszázzal bővül majd.
A svájci vasútijármű-gyártó Stadlerrel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyarok mindig is tisztelték a svájciakat, amely egy szabadságszerető nép, soha nem adta fel függetlenségét, és "élő példáját adja annak, hogy az unión kívül is van élet, nem kell tehát senkinek sem megijednie". Svájcban erősek a családi vállalkozások, és ezt szeretné elérni a magyar kormány is a hazai vállalkozások esetében - tette hozzá.
Teljes összeszerelést is csinálhatnak
Peter Spuhler, a cég tulajdonos-vezérigazgatója elmondta: a legutolsó szolnoki fejlesztés után már a vasúti járművek teljes végösszeszerelése is megoldott, most azt vizsgálják, hogy a belföldi vonalakra szánt járművek összeszerelését esetleg Magyarországon végezzék.
A tulajdonos-vezérigazgató rámutatott: míg 2009-ben 40 darab kocsiszekrény készült Szolnokon, addig az idén ennek tízszeresét gyártják a hazai megrendelések mellett német, fehérorosz, észt és lengyel piacokra. Mintegy 400 beszállítója van a társaságnak. Jövőre pedig a tervek szerint legalább félezer kocsiszekrény készülhet Szolnokon.
Több üzemük is van Magyarországon
A Stadler Rail Csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Pusztaszabolcson Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisát hozta létre, míg Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat alapított alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására.
A Stadler svájci, németországi, magyarországi, lengyelországi, csehországi, olaszországi, amerikai és algériai üzemeiben összesen több mint ötezer munkavállalót foglalkoztat. Konszolidált árbevétele 2012-ben elérte az 2,2 milliárd svájci frankot, míg erre az évre 2,3 milliárd svájci frank forgalommal számolnak. A munkavállalók száma, az értékesítés volumene, és az árbevétel is folyamatosan emelkedett az elmúlt években.
A cégcsoporttal a magyar kormány stratégiai együttműködési megállapodást kötött tavaly decemberben.