"Őszintén bocsánatot kérek a tömeges visszahívásokért, amelyek a kínai vásárlókat érintették és ezzel aggodalmat keltettünk bennük" - mondta Toyoda, szavait meghajlással nyomatékosítva.
A Toyota összesen 75.552 RAV4 típusú szabadidő-autót kényszerült visszahívni január végén gázpedál-problémák miatt. A Prius és a Lexus modellek esetében Kínában nem kellett beavatkozni - tájékoztatott Toyoda.
A világ legnagyobb autógyárának elnöke arról biztosította az érintett kínai autótulajdonosokat, hogy a problémát igyekeznek mielőbb megoldani és további lépéseket tesznek a biztonság- és a minőségellenőrzési rendszer javítására, a technológiai fejlesztésre. Egyúttal közölte, hogy a hibák eredetét feltáró bármilyen vizsgálatban készséggel együttműködik. Csakúgy, mint Washingtonban, itt is megjegyezte: a hibák a túlságosan gyors termelésbővítés és az ezzel nem összhangba hozott ellenőrzés számlájára írandó.
A Toyota első embere, aki az Egyesült Államokból egyenesen Kínába utazott, kihagyva a genfi autókiállítást, Pekingben hangsúlyozta, hogy mennyire fontosnak tartja a kínai piacot. Mint mondta: reméli, hogy a kínai vásárlókat sikerül jobban megnyugtatni, bizalmukat helyreállítani, miután személyesen is szól hozzájuk.
A Toyota Motor Kínában tavaly 21 százalékkal növelte eladásait. 709 ezer gépkocsit értékesített a világ immár legnagyobb piacán, ahol 2009-ben - az Egyesült Államokat megelőzve - 13,64 millió autót adtak el. A cég elnöke most megerősítette, hogy az idei évben 13 százalékkal, 800 ezer darabra kívánják növelni az eladásaikat. A Toyota Európában idén 5 százalékos forgalomcsökkenéssel, 840 ezer darabbal számol.
A legfrissebb céges adatok szerint februárban visszaestek a Toyota eladásai. Míg januárban 72 ezer darabot értékesítettek, addig az év második hónapjában 45.400-at.
A Kongresszus előtt szabadkozott a Toyota elnöke
Egy titkos dokumentummal kivégzik a Toyotát?
Rájár a rúd a Toyotára: a szervó is hibás
MTI