A Saab szellemi tulajdonának megszerzése négy-öt évvel rövidíti le a saját modellek kifejlesztésének idejét - mondta szerdán, az ötödik legnagyobb kínai járműipari csoport, a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) elnöke. Hozzátette: három év alatt 33 milliárd jüant (4,8 milliárd dollárt) költenek fejlesztésre.
A BAIC 200 millió dollárért vásárolta meg háromféle Saab-alváz és két autómotor jogát. A vásárlást már tíz napja bejelentették, de a vételárat csak most közölték a cégnél. A megvásárolt szellemi tulajdon kiterjed a Saab 9-5-ös és 9-3-as szedánjára és a gyártásukhoz szükséges berendezésekre is.
Még nem biztos, hogy vége Még nem pecsételődött meg a svéd Saab autógyár sorsa: "Egy sor ajánlatot kaptunk, amelyeket éppen vizsgálunk" - mondta a Saab anyavállalata, a General Motors (GM) szóvivője korábban Rüsselsheimben. Az eddigi ajánlattevő, a holland Spyker Cars luxus sportkocsi gyártó vállalat kész "minden akadály elhárítására" az első, sikertelen tárgyalássorozat után. |
Kína idén a világ legnagyobb autópiaca lett, megelőzve az Egyesült Államokat, nem utolsó sorban a kínai kormány belső fogyasztást ösztönző programja következtében. A kínai autógyárak műszaki színvonala azonban elmarad a nyugati konkurenciától, ezért igyekeznek behozni külföldről technológiát és modellterveket. A Zhejiang Geely Holding Group tárgyal a szintén svéd Volvo megvételéről a Fordtól, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég pedig már megállapodott a General Motorsszal, hogy megveszi tőle a Hummer márkát.
Végleg felszámolják a Saab autógyárat
Átrendeződhet az európai autógyártás
A GM nyárig kifizeti a cehhet
Kína lenyomja az amerikai autópiacot?
Lapátra tették a General Motors vezérét
GM: Svédországban nem fog menni a német forgatókönyv
MTI