Fülek alá rejtett tartalom indexelése
Korábban a Google nem látta azokat a tartalmakat, melyeket a weboldal tulajdonosa fülek alá rejtett el valamilyen CSS és JavaScript megoldással. Ma már látja, és fel is használja ezeket a találati listáinak összeállításakor.
Egy fontos különbség, hogy az ezekben található kulcsszavakat a Google nem emeli ki félkövérrel a listán, ellentétben a hagyományos szöveges tartalmakkal. Gary azt is elmondta, hogy a fülek alá rejtett tartalmat csak akkor látja a kereső, ha a felhasználó egy ezekkel összefüggő műveletet végez, például rákattint a fülecskére.
Örökzöld Googlebot
A Googlebot az idei évre már jókora lemaradásban volt technikailag, mivel egy régebbi Chromium motort használt az internet feltérképezéséhez. Ennek mostantól fogva vége, a Googlebot evergreen lett, azaz a jövőben mindig a legújabb Chromiumot használja majd.
Az elavultság legfőbb hátránya ott mutatkozott meg, hogy a bot számos JavaScript tartalom feldolgozását nem tudta elvégezni. A frissítés után viszont több, mint ezer új funkció került beépítésre a kódjába.
Nofollow link attribútum változások
A Google 2019. októberétől már nem direktívaként tekint a weboldal tulajdonosok által használt nofollow attribútumra, hanem csak ajánlásként, és maga dönti el, hogy figyelembe veszi-e. Az új megközelítés fő oka, hogy nagyon elterjedt az ilyen linktulajdonságok felhasználása, s ezeket a hivatkozásokat a kereső robotjai nem követték. Emiatt viszont a fél internetre vakok lettek, így változásokra volt szükség.
Mostantól a Google önmaga dönti el, hogy a link végén lévő weboldal részesül-e SEO előnyökből a linkelés miatt, függetlenül a nofollow-tól. 2020. márciusától pedig az indexelés során sem figyeli a tiltást, így azok a webmesterek, akik eddig nofollow mögé rejtették a beindexeltetni nem kívánt tartalmakat, más megoldást kell választaniuk.
Új linkattribútumok
A Google két új linkattribútumot is bevezetett a nofollow módosítások miatt. Az első a rel=”sponsored”, melyet olyan linkekre kell elhelyezni, ahol a tulajdonos fizetett a megjelenítés miatt. A második a rel=”ugc”, amit a Google a felhasználó által generált tartalomra ajánl, mint például a fórum bejegyzések vagy hozzászólások.
Az új attribútumok használata nem jár keresőoptimalizálási előnnyel, ahogy a nem használatukért sem jár hátrány. Az amerikai keresőcég szóvivője szerint az új változások majd szép lassan elterjednek, ahogy a régi tartalmak kikopnak, és újak jönnek létre.
Google algoritmusfrissítések
Több algoritmusfrissítésen is átesett mostanában a Google kereső, amelyek érintették a találati listák helyezéseit is. A Google megmondóembere, Gary Illyés viszont kiemelte, hogy egyetlen oldal sem kapott büntetést a módosítások során.
Ahol visszaesés volt tapasztalható a SERP helyezések során, ott az azért történhetett, mert a Google talált egy jobb konkurens weboldalt, és előre sorolta azt.
Forrás: //www.seopont.hu