A beszámoló szerint a világgazdaság növekedése lassult a második negyedévben, de a csoport szerint az autópiac fokozatosan stabilizálódik. Az amerikai és az európai piac egyenetlen, a nagy ázsiai piacok gyengültek, a kereslet alig nagyobb a tavalyi második félévinél, ellenben Oroszországban és Brazíliában kétszámjegyű volt a növekedés a folytatódó állami támogatás miatt.
A második negyedévi bevétel, 26,338 milliárd euró, 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 25,107 milliárdot. Ez elmaradt az átlagosan 28,1 milliárdos elemzői várakozásoktól. A csoport 527.600 autót adott el, 6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az első negyedévi 24,729 milliárd eurós bevétel 17 százalékkal volt több a tavalyi első negyedévinél.
Magyarországot is lenyűgözné a Mercedes A Mercedes-Benz Hungária ügyvezetője, Ingo Fröhlich hosszú távra tervez Magyarországon és reméli, hogy a márkát közelebb tudja hozni az emberekhez. Az autópiac beindulása érdekében törvényi szinten is változásokat remél, a szakmában tanuló fiataloknak pedig életcéllá szeretné tenni a Mercedesnél való munkavégzést. Részletek>>
Messze még az éves rekord
Tavaly a csoport adózott eredménye 4,674 milliárd euró volt a 2009-es, 2,644 milliárdos veszteség után. A bevétele 97,671 milliárd euróra nőtt a 2009-es 78,924 milliárdról, de még nem érte el az előző önálló - a 2007-ben eladott Chrysler nélkül számított - csúcsot, a 2007-es 101,569 milliárdot.
Nagy tervek Kecskeméten
A Daimler első kelet-európai üzeme Kecskeméten épült 441 hektáron, Mercedes autók gyártására. A tervek szerint a jövő év első negyedétől készítik ott a következő generációs kompakt kocsik, az A- és B-osztályú autók utódmodelljeit, 2500 alkalmazottal és széles beszállítói körrel. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat.
A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új gyárba, amelynek alapkövét 2009. október 16-án helyezték el.
A kormány a német cég új üzemének építéséhez a befektetőknek adott szokásos támogatási csomagot adja, amely a beruházáshoz adó jellegű kedvezményt, képzési támogatást, illetve készpénzt tartalmaz. Az Európai Bizottság 2009 július 16-án engedélyezte, hogy Magyarország 29,7 milliárd forint (111,5 millió euró) összegű, pénzbeli és társasági adókedvezmény-támogatást adjon a Daimler kecskeméti autógyárának létesítéséhez. Számítások szerint a támogatás négy év alatt térül meg az adóbevételekből.
MTI, Privátbankár