„Szögezzük le: azért szeretjük mi PR-esek a médiát, mert a média segítségével a célcsoport legalább a felét el lehet érni, mindemellett a hír hiteles. Márpedig a hitelesség ma az egyik legnagyobb érték” – mondta Fülöp Zoltán kis- és közepes vállalatokra specializálódott vállalati PR-tanácsadó.
A médiakapcsolatot gyakran keverik össze azzal, hogy valakinek van egy újságíró ismerőse. A kettő nem ugyan az! Egy meglévő kapcsolat hírértékű információ nélkül nem sokat ér. Viszont értékes információval könnyedén építhet egy cég kapcsolatot az iparágának néhány fontosabb újságíróival.
Lényegében ennyi kell a médiakapcsolat építéséhez: hírértékű információ. Ez pedig a cégek többségénél rendelkezésre áll, legfeljebb nem tudnak róla. .
Az első lépések
Az első lépés tudni, hogy milyen médiát fogyaszt – olvas, néz, hallgat - a vevő. Ha már tudjuk, meg kell nézni milyen hírek, cikkek jelentek meg az iparágunkról, valamint, hogy kik írták a cikkeket. Több médiumot is érdemes megnézni, majd kiválasztani két-három ígéreteset. Kezdetben online médium választása javasolt, mert oda némiképp könnyebb bekerülni - javasolja a szakember.
A kiválasztott médiumok honlapján keressük meg az újságírók elérhetőségét. Ez szerencsés esetben a cikk végén lévő aláírásban megtalálható, mely a szerző email címére mutató link. Ha nem, akkor az impresszumban keressük meg az újságíró email címét. Ha ott sincs, akkor az ott található központi email címen, esetleg telefonszámon lehet megtudni.
Ha sikerült megtudni a szakterületünkkel foglalkozó újságíró elérhetőségét, már csak fel kell venni a kapcsolatot. Egyszerűen írja meg emailben vagy mondja el telefonon, hogy, hogy honnan keresi és miért. Mondja el továbbá, hogy van néhány érdekes szakmai információja, amit szívesen megosztana. És küldhet-e egy rövid emailt erről? Ha igen a válasz, akkor meg lehet írni az emialben a sztorit.
Először a fontosat
Nagyon fontos: azonnal a legizgalmasabb témával és annak is a legérdekesebb részével kell kezdeni a mondandót! Fülöp Zoltán szerint a „sztori” ne legyen hosszabb, mint 500 karakter, hiszen ennek az egésznek csak annyi a lényege, hogy felkeltse az érdeklődést. A levél végén ajánljuk fel további információt és ne felejtsük el odatenni az aláírásunkat. Ha érdekes a témánk az újságíró válaszolni fog. Lehet, hogy elsőre nem, de a harmadik, negyedik ilyen próbálkozás után biztosan.
Ha sikerült felkelteni az érdeklődést, adhatunk interjút, vagy küldhetünk további információkat cikk formájában – attól függően, hogy az újságíró melyiket szereti jobban.
„A híred együtt nőjön Veled! Ne a legnagyobb médiumokkal kezdjük, helyette inkább kisebb szakmai portálokat érdemes megkeresni. Ezek a megjelenések gazdagítják a szakmai múltat valamint kitapasztalhatjuk, hogy milyen téma érdekli a médiát, a vevőinket és, hogy hogyan nyilatkozzunk.” – tanácsolja Fülöp Zoltán.
Végül fontos, hogy ha szeretnénk hosszan tartó és kölcsönösen előnyös kapcsolatot kialakítani az újságíróval, akkor a kapcsolatot ápolni kell. Ennek a legjobb módja, ha időről-időre érdekes híreket küldünk a számára. Hogy miről?
Szeretnél még tippeket? Fülöp Zoltán a Privátbankár.hu január 29-i konferenciáján tart előadást!
Fókuszban az ügyfélszerzés
akkor itt a helyed! Weben a cégem – kommunikáció és ügyfélszerzés a neten Mottó: "Istennek is szüksége van reklámra. Ezért léteznek a harangok." (Aurélien Scholl, francia író) Időpont: 2014. január 29., 9.00 -14.00 Helyszín: Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpont Részvételi díj: 9 900 Ft + áfa |