4p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Mennyire fontos a médiakapcsolat? Hogyan építhet egy kisvállalkozás készpénzt érő médiakapcsolatot? Ehhez ad tippeket Fülöp Zoltán kis- és közepes vállalatokra specializálódott vállalati PR tanácsadó.

„Szögezzük le: azért szeretjük mi PR-esek a médiát, mert a média segítségével a célcsoport legalább a felét el lehet érni, mindemellett a hír hiteles. Márpedig a hitelesség ma az egyik legnagyobb érték” – mondta Fülöp Zoltán kis- és közepes vállalatokra specializálódott vállalati PR-tanácsadó.

A médiakapcsolatot gyakran keverik össze azzal, hogy valakinek van egy újságíró ismerőse. A kettő nem ugyan az! Egy meglévő kapcsolat hírértékű információ nélkül nem sokat ér. Viszont értékes információval könnyedén építhet egy cég kapcsolatot az iparágának néhány fontosabb újságíróival.

Lényegében ennyi kell a médiakapcsolat építéséhez: hírértékű információ. Ez pedig a cégek többségénél rendelkezésre áll, legfeljebb nem tudnak róla. .

Az első lépések

Az első lépés tudni, hogy milyen médiát fogyaszt – olvas, néz, hallgat - a vevő. Ha már tudjuk, meg kell nézni milyen hírek, cikkek jelentek meg az iparágunkról, valamint, hogy kik írták a cikkeket. Több médiumot is érdemes megnézni, majd kiválasztani két-három ígéreteset. Kezdetben online médium választása javasolt, mert oda némiképp könnyebb bekerülni - javasolja a szakember.

A kiválasztott médiumok honlapján keressük meg az újságírók elérhetőségét. Ez szerencsés esetben a cikk végén lévő aláírásban megtalálható, mely a szerző email címére mutató link. Ha nem, akkor az impresszumban keressük meg az újságíró email címét. Ha ott sincs, akkor az ott található központi email címen, esetleg telefonszámon lehet megtudni.

Ha sikerült megtudni a szakterületünkkel foglalkozó újságíró elérhetőségét, már csak fel kell venni a kapcsolatot. Egyszerűen írja meg emailben vagy mondja el telefonon, hogy, hogy honnan keresi és miért. Mondja el továbbá, hogy van néhány érdekes szakmai információja, amit szívesen megosztana. És küldhet-e egy rövid emailt erről? Ha igen a válasz, akkor meg lehet írni az emialben a sztorit.

Először a fontosat

Nagyon fontos: azonnal a legizgalmasabb témával és annak is a legérdekesebb részével kell kezdeni a mondandót! Fülöp Zoltán szerint a „sztori” ne legyen hosszabb, mint 500 karakter, hiszen ennek az egésznek csak annyi a lényege, hogy felkeltse az érdeklődést. A levél végén ajánljuk fel további információt és ne felejtsük el odatenni az aláírásunkat. Ha érdekes a témánk az újságíró válaszolni fog. Lehet, hogy elsőre nem, de a harmadik, negyedik ilyen próbálkozás után biztosan.

Ha sikerült felkelteni az érdeklődést, adhatunk interjút, vagy küldhetünk további információkat cikk formájában – attól függően, hogy az újságíró melyiket szereti jobban.

„A híred együtt nőjön Veled! Ne a legnagyobb médiumokkal kezdjük, helyette inkább kisebb szakmai portálokat érdemes megkeresni. Ezek a megjelenések gazdagítják a szakmai múltat valamint kitapasztalhatjuk, hogy milyen téma érdekli a médiát, a vevőinket és, hogy hogyan nyilatkozzunk.” – tanácsolja Fülöp Zoltán.

Végül fontos, hogy ha szeretnénk hosszan tartó és kölcsönösen előnyös kapcsolatot kialakítani az újságíróval, akkor a kapcsolatot ápolni kell. Ennek a legjobb módja, ha időről-időre érdekes híreket küldünk a számára. Hogy miről?

Szeretnél még tippeket? Fülöp Zoltán a Privátbankár.hu január 29-i konferenciáján tart előadást!

Fókuszban az ügyfélszerzés

 

  • Ha szeretnéd, hogy több vevőd legyen,
  • ha szeretnéd, hogy a vásárlóid hűségesek legyenek, visszatérjenek,
  • ha szeretnéd, hogy rólad és termékedről beszéljenek,
  • ha új termékkel, szolgáltatással szeretnél piacra lépni,
  • ha szeretnél cégeddel, termékeddel címlapra kerülni,
  • ha szeretnél gyakorlati tudást szerezni a sikeres online kommunikációhoz,
  • ha már van céges facebook-oldalad, de szeretnél több like-ot vagy megosztást,
  • ha naprakész szeretnél lenni a legújabb nemzetközi trendekkel, online vásárlói szokásokkal,
  • ha szeretnéd a legújabb mobileszközt a vállalkozás szolgálatába állítani,

akkor itt a helyed!

Weben a cégem – kommunikáció és ügyfélszerzés a neten

Mottó: "Istennek is szüksége van reklámra. Ezért léteznek a harangok." (Aurélien Scholl, francia író)

Időpont: 2014. január 29., 9.00 -14.00

Helyszín: Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpont

Részvételi díj: 9 900 Ft + áfa

További részletek és jelentkezés >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG