A szervezet kedden tájékoztatta álláspontjáról az MTI-t, miután a Népszabadság arról számolt be: információi szerint része a főváros és a kormány közötti szerződésnek, hogy egy járműrekonstrukciós program keretében több mint 200 buszt újítanának fel a BKV-nál 2010-ben.
A lap által ismertetett tervek szerint a felújítási program első fázisában a BKV magyar gyártású Ikarus buszai közül 254-et korszerűsítenek: a járművek teljes vázcserén esnek át, környezetbarát motort és légkondicionálót kapnak. Egy busz korszerűsítése 30-35 millió forintba kerülne, a költségek hatvan százalékát uniós forrásból állnák.
A VEKE közleményében úgy számol: a BKV-nak ahhoz, hogy 10 év alatt tartsa buszainak életkorát, évente 130-140 járművet kellene újra cserélnie a körülbelül 1.400 darabos flottájából. Ehhez képest a társaság 2007 óta nem vett új buszt és 2010-ben sem fog vásárolni, Budapest buszparkja az európai fővárosokéhoz viszonyítva a legöregebb, 17 év a járművek átlagéletkora, de számos 20 év feletti busz is fut az utakon.
Az egyesület közölte azt is: a BKV Ikarus-flottájának szinte egészét a 15-24 éves járművek adják, amelyek nem alacsonypadlósak, a kor legalapvetőbb műszaki, esélyegyenlőségi elvárásainak sem felelnek meg, és "már egy fillért sem szabadna rájuk költeni", ennek ellenére a felújítások jelentős része ezeket a járműveket érinti.
A VEKE úgy véli: a felújítás "valakinek jó üzlet", hiszen 30-35 millió forintért már majdnem új buszt lehet venni, "amit maguk az ötletgazdák is elismernek". A szervezet szerint Horváth Csaba és politikustársai egy "újabb mutyibusz-programot" indítanak el, ezért felszólítják a miniszterelnököt: "állítsa le Horváth Csaba ámokfutását".
Nem kap új buszokat a BKV
Nincs megállapodás a BKV-nál - folyt. köv.
A kormány működő tömegközlekedést akar
BKV: mégis lesz új kollektív szerződés?
MTI