Vadász László, a Vidéki Repülőterek Szövetségének (VRSZ) új elnöke a gazdasági napilapnak elmondta: tavaly még viszonylag jó évet zártak, de a vidéki repterek együttes forgalma még így is alig érte el a 140 ezer főt, ez a teljes hazai légiutas-forgalom kevesebb mint 1,7 százaléka. A válság következtében azonban a részesedés egy százalék alá csökkent.
A környező országokban a regionális légikikötők piaci részesedése 35–55 százalék - közölte az elnök összehasonlításképpen.
Az egyik legnagyobb vidéki reptéren, Sármelléken például tízből kilenc utas "eltűnt", mivel a válság miatt az egyik legnagyobb fapados légitársaság, a Ryanair kivonult, emiatt hónapokra be kellett zárni. De a pécsi reptéren is megfeleződött az utasszám - a Korfura menő charterjárat októberben megszűnt -, a kapuk és az útlevélvizsgáló helyiségek szinte állandóan zárva vannak, és most már csak négyszemélyes sportrepülők, kisgépek szállnak le náluk - olvasható a Világgazdaságban.
VRSZ: nemzeti érdek a vidéki repterek megtartása
Nem éppen sikertörténet a sármelléki reptér
MTI, Világgazdaság