Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Netnográfiai kutatás készítettek az előválasztással és a miniszterelnök-jelöltekkel kapcsolatban. A Ynsight Research kutatásából kiderült, az előválasztás második fordulóját elképesztő mértékű aktivitást generált az online térben.

A kutatásban az online térben megjelenő hírek, blogok, nyilvános Facebook-bejegyzések és kommentek kerültek elemzésre. Noha az előválasztás mindkét fordulóját nagy érdeklődés övezte, van különbség a két időszak kommunikációi között. Míg az első fordulóban leginkább a technikai kérdések határozták meg a diskurzust, a második fordulóra perszonalizálódott a kommunikáció, a jelöltek és a váratlan fordulatok kerültek a középpontba.

Az online térben is nagyon aktívak voltak (Fotó: RTL Klub)
Az online térben is nagyon aktívak voltak (Fotó: RTL Klub)

A második forduló alatt az események elképesztő iramot vettek, ami az interneten folyó kommunikációban is meglátszódott, hiszen radikálisan, 70 százalékkal nőtt az előválasztás említéseinek száma. Az egyre gyakoribbá váló botrányok, új fordulatok felpörgették a megjelenéseket, valamint hatalmas mértékben késztették bevonódásra a felhasználókat. A második forduló kampányidőszakában jegyzett átlagos napi interakciók száma közel ötszörösére emelkedett az előző időszakhoz képest - ilyen kiemelkedően magas interakciós arányokat legutóbb a koronavírus berobbanásának időszakában volt a magyar online térben.

 

A felhasználói interakciók (like-ok, reakciók, kommentek és megosztások összessége) tekintetében egy ügy emelkedett ki élesen: a netezőket legjobban a Karácsony – Márki-Zay tárgyalások fordulatai foglalkoztatták. Az állampolgárok figyelmének megragadása, a csatározások részleteinek nyilvánossága jelentősen hozzájárulhatott a második fordulóban tapasztalható magas részvétel várakozásokat felülmúló mértékéhez. Az egyes jelöltek körüli diskurzus-volumen is jelentősen változott az első és a második forduló között. Jól látható, hogy a második fordulóba bejutott minden jelölt esetében regisztráltak említésszám-emelkedést, azonban ezek teljesen más arányokat mutatnak. Míg a végül visszalépő főpolgármester esetében minimális volt az emelkedés, a végig aktívan kampányoló Dobrev Klára megháromszorozta az említéseinek számát. A korábban csak marginálisan figyelmet kapó Márki-Zay Péterrel viszont hihetetlen mennyiségű komment és online bejegyzés foglalkozott – tizenháromszor annyit beszéltek a végül győztesként kikerülő jelöltről, mint az előző vizsgálati periódusban.

Mindkét jelölt rendkívül aktívan használta a Facebookot, de Márki-Zay irányította magára a leginkább a figyelmet. Márki-Zay Péter tudta a két előválasztási forduló között a legtöbb új követőt szerezni, ahogyan egyre többet jelent meg az online térben, úgy egyre többen követték a hivatalos oldalát is. Nemcsak a követőtábora növekedett hatalmas mértékben, hanem az is látszik, hogy ő posztolt a legaktívabban a második fordulóban, valamint ő volt képes a legnagyobb mértékben növelni a felhasználók bevonódásának mértékét (vagyis az interakciókat).

Hatalmas különbségeket látni a jelöltek kommunikációs stratégiájában is. Dobrev közel hétszer annyit költött és négyszer annyi fizetett hirdetést tett közzé, mint Márki-Zay. Összességében Dobrev Klára hirdetési összegei nem változtak sokat: az első fordulóban 7 nap alatt közel 11 millió forintot, a következő két hétben megközelítőleg 15 millió forintot fordított facebookos reklámra. Nagy különbséget regisztráltak azonban Márki-Zay Péter esetében, aki az első fordulóban mindössze 250 ezer forintot költött el a Facebookon, a második forduló facebookos kampányára már ennek közel tízszeresét, több mint 2 millió forintot költött. Az MMM miniszterelnök-jelöltjének költései azonban így is bőven alatta maradnak Dobrev Klára hirdetési összegeinek, hiszen a DK miniszterelnök-jelöltje közel hétszer annyit fordított Facebook-hirdetésre az időszakban.

:

 

Míg Márki-Zay Péter mindössze 120 ezer forintból gazdálkodott napi szinten, addig Dobrev Klára közel 800 ezer forintot költött átlagosan Facebook-hirdetésre naponta.

A jelöltek egy Facebook-hirdetésre jutó összegét megvizsgálva már sokkal kisebb különbséget látni a költésekben. Míg Dobrev Klára így is jóval meghaladta Márki-Zay Péter költéseit, addig megfigyelhető az is, hogy a DK miniszterelnök-jelöltje 143 fizetett hirdetést élesített az időszakban, miközben az MMM miniszterelnök-jelöltje mindössze 36 darabot. Köszönhető ez annak a kommunikációs különbségnek is, hogy Márki-Zay hirdetései generálisabb, kevésbé szűkített közösséget céloztak meg, addig Dobrev Klára rengeteg korábban megnyert településre hirdetett külön bejegyzést.

 
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Komoly előrelépés a kiberbiztonsági megfelelés érdekében
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 11:12
Az SZTFH megkezdi a kiberbiztonsági auditban érintett vállalkozások ellenőrzését.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy mire lehet számítani a benzinkutaknál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 10:46
Szombaton ezúttal sem készülhetünk a nagykereskedelmi árakban változásra. 
Makro / Külgazdaság Szeptemberi becsengetés az ESG törvénynél
Wieder Gergő – Nagy Julianna – dr. Szöllősi Kristóf | 2025. szeptember 19. 09:13
Egy nyár végén megjelent jogszabály felhatalmazza az SZTFH-t, hogy a rendeletben foglalt jogsértések esetén a hatósági eljárások eredményeképpen szükség szerint bírságokat is kiszabjon. 
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: A nyugdíjak többet érnek az utóbbi időszakban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 08:45
A miniszterelnök a Kossuth Rádióban nyilatkozik.
Makro / Külgazdaság Nyakunkon az új Covid-mutáció, a Stratus
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 08:19
Hét elején a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ igazgatója arról beszélt, hogy hazánkban egyre több a Nimbus okozta Covid-megbetegedés, de angliai és tengerentúli adatok szerint már közelít a rendkívül fertőző Stratus.  
Makro / Külgazdaság „Hallottam, hogy Orbán Viktor is aggódik a bécsi közbiztonság miatt” – interjú Bécs városi tanácsosával
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 19. 05:44
A bécsiek biztonságérzete stabil, és egy kicsit javult is az elmúlt években  – mondta a Privátbankárnak Peter Kraus. Azt viszont veszélyesnek tartja, hogy a jól ismert 365 eurós éves bérlet árát januártól megemelik. A város költségvetési hiánya budapesti szemmel megdöbbentően nagy, azonban épül az 5-ös metró, a strand 20 kilométer hosszú, egy átlagos P+R-parkoló pedig 1000-1500 férőhelyes. Krausnak nagyon tetszik, hogy a pesti alsó rakpartot lezárják az autók elöl, és örül a vitás kérdéseknek, hiszen ebben látja a demokráciát. Az osztrák Zöld Párt társelnökével, Bécs városi tanácsosával beszélgettünk.
Makro / Külgazdaság Erre a húzásra irigy lehet minden magyar dolgozó
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 18:49
A szlovén kormány elfogadta annak a törvénynek az alapelveit, amely minden munkavállaló számára kötelező karácsonyi bónuszt vezetne be, valamint megemelné az átalányadózó egyéni vállalkozók bevételi értékhatárát – jelentette be Klemen Bostjancic pénzügyminiszter.
Makro / Külgazdaság Magyarországot érintő döntést hozott Románia
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:59
Nemzeti jelentőségű projektté nyilvánították a Magyarország felé vezető földgázvezeték bővítését.
Makro / Külgazdaság Várakozáson felül nő az egészségpénztári tagok száma
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:03
Az OTP Pénztárak vezetője szerint  tendencia hátterében az állhat, hogy a lakosság körében egyre népszerűbb ez az öngondoskodási forma.
Makro / Külgazdaság Bajban van Putyin, ehhez már az orosz tömegeknek is lesz egy-két szava?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 12:46
Valamit kezdeni kell az elszálló hiánnyal, de az orosz elnök csak azt döntheti el, melyik kezébe harapjon.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG