1p
A Duna legújabb közúti hídját szeptember végén vagy október első napjaiban avatják fel hivatalosan és a forgalom is ekkor indulhat meg rajta
A Duna legújabb közúti hídját, a Megyeri hidat szeptember végén vagy október első napjaiban avatják fel hivatalosan. Ekkor indulhat meg a forgalom a folyamot Budakalász és Káposztásmegyer között, a Szentendrei-sziget felett is átívelő, az M0-ás körgyűrű fontos részét alkotó új hídon.

Mint Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. Dunahidak Igazgatóságának igazgatója elmondta, a híd - amelynek műszaki átvétele a tervek szerint szeptember 17-éig lezajlik - teljes hossza 1862 méter. Így ez a leghosszabb magyarországi Duna-híd. Összesen 12 ezer tonna acélanyagot és több mint 120 ezer köbméter betont használtak fel az építéséhez. Az úttest 2X3 forgalmi sáv átvezetésére alkalmas, 36,8 méter széles - tette hozzá.

Az igazgató kiemelte, hogy Magyarországon - ilyen szerkezettel - ez az első folyami híd. Korábban csak egy, a ferdekábeleshez hasonló, ám jóval kisebb autópálya hidat építettek: ez a Korongi híd, az M7-es autópálya letenyei szakaszán. Természetesen szerte a világban épültek és épülnek ilyen típusú kábelhidak, Rapkay Kálmán tudomása szerint a Japánban lévő Tatara híd a legnagyobb támaszközű (890 méteres) ferdekábeles híd.

Gyalogosan és kerékpárral is át lehet kelni majd az új hídon, biciklijárdája a pesti és a budakalászi oldalon is rámpákkal csatlakozik a meglévő kerékpárút hálózathoz.
A megyeri, sorrendben 19. dunai hidunkat is beszámítva immár 16 ezer 175 folyóméternyi híd vezet át a Duna magyarországi szakaszán. Ebből 3544 folyóméternyit az utóbbi négy évben építettek - emelte ki.

A Megyeri híd tervezése és építése bővelkedik technikai, technológiai újításokban. Rapkay Kálmán szerint mind a tervezés, mind a kivitelezés során alkalmazott megoldásokról, technológiákról elmondható, hogy ezek világszínvonalú, 21. század eleji tervezési és hídépítési megoldások.

Szeptember 13-án nyílt napot tartanak, amikor egész nap látványos programmal várják mindazokat, akik a hidat közelebbről is szeretnék megismerni.

A tervezés még a 90-es években kezdődött, az engedélyezéshez szükséges részletes környezeti hatástanulmány elkészítését a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőség 1994-ben írta elő. Eljárások, fellebbezések, határozat-megsemmisítések és eljárás-felfüggesztések sorozata után 1999. szeptember 29-én született meg a  környezetvédelmi engedély, a jogerős építési engedélyt pedig 2004. szeptemberében adták ki.

Természetesen ezzel még nem hárult el minden akadály az építés elől, de 2006 tavaszán megkezdődhetett az érdemi munka, amely a nagy dunai árvíz hónapjait követően a tervezettnek megfelelően haladt. A híd az MO autóút északi szektorának része. A 2/a és a 11-es főutak közötti csatlakozó útszakaszokkal együtt az építés költsége 62 milliárd forint - tudatta az igazgató.

Szeptember végétől birtokba veheti a Megyeri-hidat
Heteken belül bővül az M0-ás
A Megyeri híd felvirágoztatja a környéket
Meddig nem hajtunk fel a Megyeri hídra?

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump már megkapta a karácsonyi ajándékát
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 13:17
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült az Egyesült Államok gazdasága 2025. harmadik negyedévében.
Makro / Külgazdaság Megint szívhatják a fogukat a kamionosok
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 12:58
Jelentősen szigorodnak a nehéz tehergépkocsik közlekedésére vonatkozó szabályok.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Magyarország egy „hanyatló unió” tagja
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 11:27
Többek között ezt jelentette ki a kormányfő a Magyar Nemzetnek adott ünnepi interjújában.
Makro / Külgazdaság Óriási a baj, mindkét szuperhatalom kezdi bezárni a kapuit a németek előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 16:00
Jelentősen visszaesett a német áruexport 2025-ben az Egyesült Államokba és Kínába, amit az európai értékesítés és a szolgáltatásexport ellensúlyozott – derül ki a kölni székhelyű Institut der deutschen Wirtschaft (IW) kedden publikált elemzéséből.
Makro / Külgazdaság Erre az adatra Trump szerint megérhette ilyen sokat várni
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:30
Az Egyesült Államok gazdasága a vártnál gyorsabban nőtt a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Még be sem lépett, máris szárnyakat adott az euróövezet Bulgáriának
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:25
Javította Bulgária minősítési országplafonját a Moody's Ratings. A nemzetközi hitelminősítő a kedden Londonban bejelentett döntést Bulgária közelgő euróövezeti csatlakozásával indokolta.
Makro / Külgazdaság 140 ezer magyar már Ausztriában dolgozik, és lesz ez még több is
Kollár Dóra | 2025. december 23. 14:44
Októberhez képest minimálisan csökkent, de egy évvel ezelőtthöz képest enyhén nőtt a nyugati szomszédunkban dolgozó honfitársaink száma a legfrissebb ausztriai munkavállalási adatok szerint. A téli szezon pedig még csak most kezdődik igazán.  
Makro / Külgazdaság Sajnos egyelőre nem lesz olcsóbb a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 11:25
Maradnak az eddigi árak.
Makro / Külgazdaság Elpárolgott a jegybanki Pallas Athéné Alapítvány vagyona
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 08:23
9 millió volt a jegybanki alapítvány kasszájában.
Makro / Külgazdaság 2025 a vámok éve volt: Trump miatt új gazdasági fogalmakkal kell ismerkednünk – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. december 23. 05:46
Az idei év egyik legmeghatározóbb globális gazdasági kihívását a Donald Trump által elindított és kiszélesített kereskedelmi háború jelentette. Az amerikai elnök áprilisban mindenkire ráijesztett az első vámtételek meghatározásával, de a kétoldalú tárgyalások elindulásával lecsillapodtak a kedélyek. A globális kereskedelem azonban már nem lesz ugyanolyan, mint Trump előtt volt. A Klasszis Podcast vendége Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG