1p
A Duna legújabb közúti hídját szeptember végén vagy október első napjaiban avatják fel hivatalosan és a forgalom is ekkor indulhat meg rajta
A Duna legújabb közúti hídját, a Megyeri hidat szeptember végén vagy október első napjaiban avatják fel hivatalosan. Ekkor indulhat meg a forgalom a folyamot Budakalász és Káposztásmegyer között, a Szentendrei-sziget felett is átívelő, az M0-ás körgyűrű fontos részét alkotó új hídon.

Mint Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. Dunahidak Igazgatóságának igazgatója elmondta, a híd - amelynek műszaki átvétele a tervek szerint szeptember 17-éig lezajlik - teljes hossza 1862 méter. Így ez a leghosszabb magyarországi Duna-híd. Összesen 12 ezer tonna acélanyagot és több mint 120 ezer köbméter betont használtak fel az építéséhez. Az úttest 2X3 forgalmi sáv átvezetésére alkalmas, 36,8 méter széles - tette hozzá.

Az igazgató kiemelte, hogy Magyarországon - ilyen szerkezettel - ez az első folyami híd. Korábban csak egy, a ferdekábeleshez hasonló, ám jóval kisebb autópálya hidat építettek: ez a Korongi híd, az M7-es autópálya letenyei szakaszán. Természetesen szerte a világban épültek és épülnek ilyen típusú kábelhidak, Rapkay Kálmán tudomása szerint a Japánban lévő Tatara híd a legnagyobb támaszközű (890 méteres) ferdekábeles híd.

Gyalogosan és kerékpárral is át lehet kelni majd az új hídon, biciklijárdája a pesti és a budakalászi oldalon is rámpákkal csatlakozik a meglévő kerékpárút hálózathoz.
A megyeri, sorrendben 19. dunai hidunkat is beszámítva immár 16 ezer 175 folyóméternyi híd vezet át a Duna magyarországi szakaszán. Ebből 3544 folyóméternyit az utóbbi négy évben építettek - emelte ki.

A Megyeri híd tervezése és építése bővelkedik technikai, technológiai újításokban. Rapkay Kálmán szerint mind a tervezés, mind a kivitelezés során alkalmazott megoldásokról, technológiákról elmondható, hogy ezek világszínvonalú, 21. század eleji tervezési és hídépítési megoldások.

Szeptember 13-án nyílt napot tartanak, amikor egész nap látványos programmal várják mindazokat, akik a hidat közelebbről is szeretnék megismerni.

A tervezés még a 90-es években kezdődött, az engedélyezéshez szükséges részletes környezeti hatástanulmány elkészítését a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőség 1994-ben írta elő. Eljárások, fellebbezések, határozat-megsemmisítések és eljárás-felfüggesztések sorozata után 1999. szeptember 29-én született meg a  környezetvédelmi engedély, a jogerős építési engedélyt pedig 2004. szeptemberében adták ki.

Természetesen ezzel még nem hárult el minden akadály az építés elől, de 2006 tavaszán megkezdődhetett az érdemi munka, amely a nagy dunai árvíz hónapjait követően a tervezettnek megfelelően haladt. A híd az MO autóút északi szektorának része. A 2/a és a 11-es főutak közötti csatlakozó útszakaszokkal együtt az építés költsége 62 milliárd forint - tudatta az igazgató.

Szeptember végétől birtokba veheti a Megyeri-hidat
Heteken belül bővül az M0-ás
A Megyeri híd felvirágoztatja a környéket
Meddig nem hajtunk fel a Megyeri hídra?

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nem fújolni, hanem megtapsolni kéne Jeff Bezos vagy Mészáros Lőrinc sikereit?
Litván Dániel | 2025. július 7. 19:42
A szupergazdagok hatalmas szeletet hasítanak ki maguknak a nemzeti vagyon tortájából. De mi van akkor, ha a torta közben sokkal nagyobb lesz?
Makro / Külgazdaság Donald Trump úgy tett, mint a mesebeli okos lány
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 13:28
Az elnök mindenkit összezavart, hozott is információt, meg nem is. 
Makro / Külgazdaság Üzenet a kormánytól: a magyar gazdagok most végre tényleg a pénztárcájukba nyúlnak?
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 12:21
A Privátbankár Árkosár legfrissebb eredményei alapján a nem túl fényes inflációs kilátások is szóba kerültek a Trend FM reggeli műsorában hétfőn, ahol Gáspár András, a Klasszis Média lepigazgatója volt a vendég. A beszélgetés második felében pedig azt járták körül: vajon számíthatunk-e komolyabb adakozási, jótékonysági hullámra a választásokig?
Makro / Külgazdaság Bajban van az európai autóipar, három nagyhatalom kér segítséget
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 09:26
Ursula von der Leyenhez fordulnak.
Makro / Külgazdaság KSH: itt költötték a pénzüket a magyarok májusban
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 08:30
Megérkeztek a KSH friss adatai.
Makro / Külgazdaság Vége a jó világnak a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 08:10
Nem kizárt, hogy az árak csökkenése a jövő héten nem fog folytatódni.
Makro / Külgazdaság Végre egy jó hír: tovább csökkentek az energiaárak az EU-ban
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 13:31
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak májusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken közzétett adatai szerint.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Az országnak lesz kenyere
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 09:29
Bővítik az öntözést az Alföldön, szeptembertől indul az Otthon Start.
Makro / Külgazdaság Kapott egy újabb gyomrost a kormány – ezúttal az állami hivataltól
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 08:30
A KSH szerint az ipari termelés éves szintű csökkenése kéthavi lassulás után májusban ismét fokozódott.
Makro / Külgazdaság Költekezésbe kezdhet a kormány
Privátbankár.hu | 2025. július 3. 15:27
Mindez az EU által elfogadott országspecifikus mentesítési záradékkal lehetséges. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG