Közlése szerint elsősorban az adta az ötletet, hogy az olvasóik számos alkalommal küldtek már be a laphoz fölösleges, sőt a közlekedést zavaró útjelzőtáblákról fotókat. A főszerkesztő elmondta: ezután különösen várják olvasóiktól az ilyen jelzéseket, de a lap munkatársai is "gyűjtik" majd azt, hogy hol, merre, mely településeken és utak mentén vannak "értelmetlen, felesleges táblák".
Barták Péter tájékoztatása szerint az olvasói és munkatársi jelzéseket továbbítják a rendőrségnek és a közútkezelőnek - megjelentetik az újságban is a vitatott táblákat -, majd a lapban közlik a rendőrség és a közútkezelő illetékeseinek az állásfoglalását, véleményét.
A főszerkesztő nyugat-európai példákra hivatkozva elmondta: az utóbbi években az unió régebbi tagállamaiban ötödével csökkent a közúti jelzőtáblák száma, s ez nem a balesetek számának növekedésével, hanem sok helyütt azok csökkenésével járt együtt. Enyhült a közlekedés túlszabályozása, sőt még pénzügyi megtakarítással is járt. Érdekes példaként említette, hogy egy hollandiai kisvárosban minden létező közlekedési táblát leszereltek, s a "szabadjára engedett" autósok sokkal óvatosabbak, figyelmesebbek lettek és megszűntek a balesetek is településen.
A főszerkesztő szerint már összegyűlt náluk számos példa, s az elkövetkező napokban megkezdik a fotók közlését. Ismeretei szerint a közeljövőben országos kerekasztal-konferencia is lesz a KRESZ-ről, a közúti jelzőtáblákról. Reiter Barnabás, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési osztályvezetője a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy ők is nem egyszer felhívják az illetékes közúti hatóság figyelmét rossz táblákra, balesetveszélyes forgalmi helyzetekre.
Megint sztrájkkal fenyegetnek a BKV-dolgozók
Teherautók nélkül is megfulladunk?
Átgyúrják a szmogriadót - mindenki kivétel akar lenni
"Azt se tudja a BKV, hányan dolgoznak a HÉV-nél"
Zéró tolerancia: megéri
Még három év és jön a dugódíj
MTI