A fejlesztési területek közül az összes válaszadó 27,4 százaléka az infrastruktúrát jelölte meg első helyen, 18 százaléka az informatikát, 13 százaléka pedig a sporteszközöket ítélte meg leginkább forráshiányos területként. Míg a falusi és a nagyvárosi iskolák egyaránt az infrastruktúrára voksoltak a legtöbben, a budapesti tanintézmények 25,6 százaléka az informatikát jelölte meg első helyen.
Ugyanakkor összefüggés mutatható ki az iskolák tanulóinak létszáma és a fenti kérdésre adott válaszok között is. Eszerint minél nagyobb egy tanintézményben tanuló diákok száma, annál kevésbé értékelik az informatikát szűkös keretekkel rendelkező területként. Ennek épp az ellenkezője igaz a sporteszközökre, hiszen ezt a 100 diák alatti iskolák 5,08 százaléka, a 101-500 diákkal rendelkezők 13,42 százaléka, az 501-1.000 diákkal rendelkezők 13,77 százaléka, az 1.000 felettieknek pedig 23,88 százaléka a jelölte első helyre. A felmérés szerint tehát minél nagyobb egy iskolában a tanulók létszáma, annál nagyobb szüksége van anyagi forrásra a sporteszközkészlet fejlesztéséhez.
A kutatással azt kívánták felmérni, hogy milyen fejlesztési igényei vannak a magyar általános és középiskoláknak, illetve melyek a leginkább forráshiányos területek. A felmérés készítői a visszaküldött 1.640 kérdőívet dolgoztak fel. |
A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mire költene az iskola 3 millió, 1,5 millió, illetve 0,5 millió Ft értékű pénzügyi támogatást, ha az rendelkezésére állna. A válaszadók mindhárom összeg esetén a sporteszközök fejlesztését jelölték meg legnagyobb számban.
Nagyszabású iskolafelújítás indul
Megérkeznek a tankönyvek elsejére
Megtömhetjük az iskolatáskát - még jót is tesz
Tízezrekbe kerül az iskolakezdés
MTI