A válaszadók mintegy négyötöde látta a Pepsi, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait, viszont a Nike-ét csak minden kilencedik ember. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben: azok, akik látták a filmet, több mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.
A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz. A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több, mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja.
Nem értették, mi történt az ikonnal
A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél.
A filmek érthetősége kapcsán úgy látszik, nehezen tudjuk elképzelni Wayne Rooney-t lakókocsiban élő öregemberként: a Nike esetében a válaszadók mintegy fele nem értette, míg a többi termék esetében ez az arány egyaránt egyötöd volt.
Privátbankár - Zsiborás Gergő