Abban is megegyeztek, hogy nemzeti szinten nem hoznak intézkedést a többi érintett országgal folytatott előzetes koordináció nélkül. A General Motors már korábban jelezte, hogy mintegy 3,3 milliárd eurónyi támogatásra lenne szüksége tevékenységének fenntartására az autóeladások rohamos csökkenése miatt. A cég értésre adta, hogy Európában ezres nagyságrendű munkahely szűnhet meg, ha nem jut segítséghez.
A megbeszélésen a General Motors vezetői tájékoztatták a kormányokat a cég jelenleg ismert terveiről. Egyes résztvevők - például Vincent Van Quickenborne belga gazdasági miniszter - annak az aggodalmuknak adtak hangot, hogy a cég nem egyformán bánik minden érintett országgal. (A belga sajtó szerint az antwerpeni Opel üzemet is bezárás fenyegeti.)
A találkozó résztvevői azt is jelezték, a végleges kormánydöntések kidolgozásával minden bizonnyal várnak addig, amíg meg nem ismerik az amerikai anyacég még e hónapban bejelenteni tervezett szerkezetátalakítási elképzeléseit. Az Európai Bizottság arra intett a brüsszeli találkozón, hogy csak olyan nemzeti lépések születhetnek, amelyek összhangban vannak az uniós szabályokkal, azaz megfelelnek az EU állami támogatási szabályainak, és nem torzítják a versenyt az egységes piacon.
Egyelőre a Volkswagen a válságmenő
GM-Opel: világválság a kezdet és a vég?
Lapátra tehetik a két gigavállalatot
Csúcsra pörgött az Audi - próbálják meg idén is
Úgy tűnik, a General Motors nem éli túl
MTI