Nyáry Krisztián tájékoztatása szerint a városvezetés következő tájékoztatásáig a BKV kidolgozza, miként lehet olyan nemzetközi szakértőket bevonni a projekt előkészítésébe, akik már részt vettek hasonló rendszer kiépítésében, bevezetésében. Hozzátette, hogy a BKV, a MÁV és a Volán járatain használható elektronikus jegyrendszer bevezetése évek óta napirenden van, de finanszírozási nehézségek miatt nem valósult meg.
Az igazgató kifejtette, hogy a BKV vezetésének új javaslata szerint az elektronikus jegyrendszer kiépítése először a BKV szolgáltatási területén, a metrókon és a HÉV-járatokon történne meg. Ebben az időszakban az elektronikus kártya és a papíralapú jegyek használata még párhuzamosan működne. Második lépésben a villamos-, a busz- és a trolibuszjáratokon vezetnék be a rendszert.
A BKV több pénzügyi modellt is vizsgált az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez. A finanszírozás történhet projekthitelből, befektető bevonásával, valamint kormányzati forrásból. Ez utóbbi esetben a közlekedési tárca egy központi szolgáltató céget hozna létre a MÁV, a Volán, a BKV és az értékesítésben közreműködő Magyar Posta résztulajdonlásával.
Befolyásolja-e autózási szokásait az utóbbi időben tapasztalható benzinárcsökkenés? Szavazzon! >> |
A városvezetés elé benyújtott előterjesztésből kiderül, hogy a Budapesttel összemérhető városok komplex elektronikus jegyrendszerének kialakítása nagyságrendileg 100-200 millió eurót igényel, és közel 2-4 évet vesz igénybe. A városok többségében az intelligens csipkártya alapú bérletet egyszer használatos jegyfajták egészítik ki. Minden városban a legnehezebb feladatot az állomások és a járművek utasforgalmi szempontból történő lezárása jelentette. Ez a metrók, városi vasutak esetében kapukkal, forgóvillákkal könnyen megoldható, buszoknál azonban az első ajtós felszállás bevezetése lassítja a forgalmat.
Idén is kapnak kedvezményt a BKV-bliccelők
Húszezren álltak a BKV dolgozói mellé
Nincs pluszpénz a BKV-nak!
Már dolgozik a BKV a bunkó ellenőrök problémáján
MTI