A német parlament alsóháza már november 13-án jóváhagyta a törvény új változatát. A Volkswagen-részvények privatizációját rendező, 1960. júliusban becikkelyezett német törvény körüli huzavona évek óta tart. Az Európai Bíróság tavaly októberben a tőke szabad áramlásával ellentétesnek találta a törvényből azokat a paragrafusokat, amelyek szavatolják a közhatóságok automatikus képviseletét a Volkswagen igazgatótanácsában, 20 százalékra korlátozzák bármely egyedi részvényes vagy összefüggő részvényescsoport szavazati jogát, függetlenül tulajdoni arányától, és 20 százalékban határozzák meg a blokkoló kisebbség méretét, a szokásos 25 százalék helyett.
A módosított törvényben már nem szerepel a közhatóság kötelező képviselete és a legföljebb 20 százalékos szavazati jog, ellenben a 20 százalékos blokkoló kisebbségre szóló előírás a helyén maradt, és a Volkswagen alapító okiratát sem módosították: abban még mind a három régi előírás benne van. Mindezt az Európai Bizottság éppen csütörtökön újabb erőteljes nyilatkozatban kifogásolta, és abban "formálisan felszólította" Németországot a megfelelő változtatásokra.
A külföldi tulajdonszerzés megakadályozása végett a rokoncég, a német Porsche autógyár október végéig közel 74,1 százalékra növelte tényleges és opcionális tulajdoni arányát a Volkswagenben. Jövőre akarja elérni a 75 százalékot, ha sikerül megállapodni az alsó-szászországi tartományi kormánnyal, amelynek valamivel több mint 20 százaléka van a Volswagenben, és ezzel - a jelenlegi helyzetben - még övé a blokkoló kisebbség. A Porsche is támogatja a vétójoghoz szükséges tulajdonrészt 25 százalékra emelését.
Duplázna a Kia Szlovákiában
Kutya-gumi: kényszerszabadságra küldik a Michelin dolgozóit
Vége, nincs tovább: befellegzett a Yugonak
Az Unió hallani sem akar az autóipar támogatásáról
A német autóipar 60 000 embert küldhet el
MTI