A vártnál hamarabb autózhatunk az M7-es völgyhídján
Az M7-es a Triesztet Kijevvel összekötő V. Helsinki folyosót képezi, amelynek még hiányzó magyar szakaszai jövőre elkészülnek - mondta a miniszter. Megjegyezte, hogy az országot átszelő autópálya megépítése 1964-ben kezdődött, 40 év alatt csak a fele készült el, míg a másik fele 2004-2008 között épült, illetve építik meg. Kóka János szerint a hamarosan elkészülő szakasz az M7-es legfontosabb része, mert az így teljessé váló dél-balatoni szakasz tehermentesíti az üdülőövezetet és könnyebben megközelíthetővé teszi a Balaton régiót az idegenforgalom számára. Komoly gazdaságélénkítő hatása van Somogy és Zala megyében, továbbá bekapcsolja az országos vérkeringésbe az egyre népszerűbb sármelléki repülőteret is.

A 2 kilométer hosszú, 41 milliárd forintos költségvetésű völgyhídról szólva a miniszter kifejtette: egyedülálló mérnöki és kivitelezési munkáról, az elmúlt 3 év legnagyobb európai hídberuházásáról van szó, amely impozáns turisztikai látványt is nyújt.
Az alacsony somogyi dombok között megépülő, legmagasabb pontján 88 méteres viadukt beruházásának ésszerűségét firtató újságírói kérdésre Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta: az építészeti szabványok nem tettek lehetővé más megoldást, egy ilyen völgyben vezető nyomvonalon. Hozzátette, hogy a 90-es évektől kezdve több nyomvonal is szóba került, de a környezetvédelem és az önkormányzatok nem járultak hozzá a vízparthoz közelebbi megoldáshoz. Ezért kellett délebbre tervezni az autópályát. A most megvalósuló beruházást tartották a szakemberek a leggazdaságosabb megoldásnak ezen a nyomvonalon - fejtette ki Reményik Kálmán.
Az idén egyébként 71 kilométernyi autópálya-szakaszt adnak át Magyarországon, ezért az Állami Autópálya Kezelő Zrt. négy új autópálya-mérnökséget létesített, illetve létesít az átadott útszakaszok kezelési feladatainak ellátására.
Az utakon minden a régi
Autópálya mellett drágább: itt a 300 forintos benzin
Lejárt az autópálya-matricák ideje
Hiányosságok az autópálya építéseknél (hanganyag)
Mégsem ír történelmet az ÁAK?
MTI