Amikor az autó esetenként több milliós értékét állítjuk szembe a havi párezer forintos költséggel, amibe a casco biztosítás kerül, egyértelműnek tűnik a döntés. Az autótulajdonosok egy része azonban ezt az egyszerű számítást csak az után végzi el, hogy szembesült a kárral, utólag viszont már nem lehet segíteni azoknak, akik nem kötöttek biztosítást. Érdemes ezért előre mérlegelni: megéri-e az a havi párezer forintos díj, hogy nyugodtan aludjunk - mert tudjuk, ha elviszik az autónkat, lesz mire támaszkodni - vagy sem - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
Az ORFK adatai szerint a 2010-ben eltulajdonított 6109 jármű túlnyomó része személygépkocsi, összesen 4885 darab. Bár 2009-hez képest az összes ellopott járművek száma 4,5%-kal csökkent, a személygépkocsiknál ez a kedvező tendencia alig jelentkezett, szinte ugyanannyi személyautót vittek el.
Emelkedett a lopások száma Csongrád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom és Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Csökkent ugyan az esetek száma az előző évekhez képest, de a többi megyével összehasonlítva még mindig kiemelkedően magas Budapesten, ahol az összes személyautó lopás 62%-a, 3777 eset történt. Legjobb a helyzet Békés, Vas és Nógrád megyében, ahol tavaly kevesebb mint 35 autót tulajdonították el.
Egy autó vásárlása még manapság is a lakásvásárlás után az egyik legnagyobb pénzügyi döntés. Általában több éves spórolás eredményeként vagy hitelfelvétellel sikerül megszerezni a kívánt járművet.
Elvesztése súlyos csapás, különösen azoknak, akiknek a munkájukhoz vagy a munkahelyre történő eljutáshoz nélkülözhetetlen az autó. "Azt sajnos nem tudjuk megakadályozni, hogy az autólopások teljesen megszűnjenek, de casco szerződésben vállalt kártérítési összeggel esélyt adunk az újrakezdésre" – közölte Kaszab Attila.
Hozzátette: a piacon egyre több megfizethető, egyéni igényekre szabott casco megoldás elérhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett.
Privátbankár
Privátbankár