Bár az elmúlt években egyre csökkent az ellopott járművek száma, még mindig több ezer autót tulajdonítanak el évente. Budapesten és Pest megyében történik az összes eset 74%-a
Bár az elmúlt években egyre csökkent az ellopott járművek száma, még mindig több ezer autót tulajdonítanak el évente. Budapesten és Pest megyében történik az összes eset 74%-a, de Bács-Kiskun és Fejér megye is erősen érintett területnek számít. A lopások által okozott kárt csak casco biztosítással rendelkező járműtulajdonosok számára van lehetőség enyhíteni - derül ki a K&H Biztosító közleményéből.
Amikor az autó esetenként több milliós értékét állítjuk szembe a havi párezer forintos költséggel, amibe a casco biztosítás kerül, egyértelműnek tűnik a döntés. Az autótulajdonosok egy része azonban ezt az egyszerű számítást csak az után végzi el, hogy szembesült a kárral, utólag viszont már nem lehet segíteni azoknak, akik nem kötöttek biztosítást. Érdemes ezért előre mérlegelni: megéri-e az a havi párezer forintos díj, hogy nyugodtan aludjunk - mert tudjuk, ha elviszik az autónkat, lesz mire támaszkodni - vagy sem - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
Az ORFK adatai szerint a 2010-ben eltulajdonított 6109 jármű túlnyomó része személygépkocsi, összesen 4885 darab. Bár 2009-hez képest az összes ellopott járművek száma 4,5%-kal csökkent, a személygépkocsiknál ez a kedvező tendencia alig jelentkezett, szinte ugyanannyi személyautót vittek el.
Emelkedett a lopások száma Csongrád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom és Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Csökkent ugyan az esetek száma az előző évekhez képest, de a többi megyével összehasonlítva még mindig kiemelkedően magas Budapesten, ahol az összes személyautó lopás 62%-a, 3777 eset történt. Legjobb a helyzet Békés, Vas és Nógrád megyében, ahol tavaly kevesebb mint 35 autót tulajdonították el.
Egy autó vásárlása még manapság is a lakásvásárlás után az egyik legnagyobb pénzügyi döntés. Általában több éves spórolás eredményeként vagy hitelfelvétellel sikerül megszerezni a kívánt járművet.
Elvesztése súlyos csapás, különösen azoknak, akiknek a munkájukhoz vagy a munkahelyre történő eljutáshoz nélkülözhetetlen az autó. "Azt sajnos nem tudjuk megakadályozni, hogy az autólopások teljesen megszűnjenek, de casco szerződésben vállalt kártérítési összeggel esélyt adunk az újrakezdésre" – közölte Kaszab Attila.
Hozzátette: a piacon egyre több megfizethető, egyéni igényekre szabott casco megoldás elérhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár