.jpg)
Megjegyezte: a zömében heti- és kétheti lapokat kiadó társaságuk előnye, hogy ebben a szegmensben kisebb a csökkenés, mint például a havilapok piacán: míg ők 6-8 százalékot érzékelnek, a glossy-k esetében akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell. Ennek magyarázatát Szabó György nem utolsósorban abban látja, hogy a hirdetők érdeklődése elmozdult e szegmens felől a heti, kétheti magazinok felé.
Szerinte "a magyar átlagember nem ijedős, és nem szenved a válságtól: szeret jól élni", és ez meglátszik magazinfogyasztásán is. Különösen, hogy sokaknak van ma még annyi tartaléka, hogy ha halasztja is nagyobb értékű beszerzéseit, a kisebbekben nem fogja vissza magát.
A vezérigazgató szerint a válságidőszak végére, 2012-re - a magazinok most 75 százalékos forgalomrészesedésének csökkenése mellett - 20-ról 30 százalék közelébe emelkedik majd az internetes, s 5-ről 7-8 százalékra a televíziós tevékenységük aránya a bevételben.
A média kiirtja belőlünk az empátiát
Elszigetelnek a közösségi oldalak?
Segítségért kiáltanak az újságok
MTI