1p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Cikkünkben bemutatjuk miért is tartják olyan hatékony eszköznek az e-mail marketinget és mit nyerhet ÖN, ha profi módon alkalmazza ezt a technikát
Cikkünkben bemutatjuk miért is tartják olyan hatékony eszköznek az e-mail marketinget és mit nyerhet ÖN, ha profi módon alkalmazza ezt a technikát. Ha kevésbé jártas a témában, akkor mai anyagunk kifejezetten Önnek szól, hisz könnyedén elsajátíthatja belőle az alapfogalmakat, így a későbbiekben bemutatásra kerülő e-mail marketing technikákat már egy biztos tudásra alapozva próbálhatja ki

Építse ki saját piacát - avagy az e-mail marketingben rejlő lehetőségek

Mi is az e-mail marketing?

A félreértések elkerülése érdekében először tisztázzuk mi NEM e-mail marketing.

Az e-mail marketing nem az a folyamat, amikor egy cég a szóróanyagát e-mailen keresztül egyesével vagy csoportosan kiküldi az érdeklődőknek vagy az éppen nem érdeklődőknek. Mert ez utóbbi ugyanis már a spam kategória. Az előbbi pedig az üzleti levelezés, melynek során az eladó és a vevő e-mailen keresztül tárgyalják meg egy üzlet részleteit.

Az e-mail marketing – ha professzionális módon végzik – az a tevékenység, melynek során egy weboldal tulajdonos összegyűjti látogatói e-mail címét és beleegyezésüket kéri, hogy bizonyos anyagokat elküldhessen a címükre. Az anyagok kiküldése nem egyesével történik, hanem tömegesen, de mégis személyre szabottan – egy arra alkalmas szoftver segítségével.

(Spam esetén is tömeges kiküldés történik azzal a különbséggel, hogy a kéretlen levél feladója nem kér előzetes engedélyt a címzettől, hogy levelet küldhessen a részükre. Okoz is ezzel sok bosszúságot és néha kárt is a címzetteknek.)

Hogy működik az e-mail marketing a gyakorlatban?

Az e-mail marketinget végző weboldal tulajdonos egy feliratkozó űrlapot helyez el a weboldalán, melyre az érdeklődők rögzíthetik az adataikat. Az adatmegadásnak többféle oka lehet: a tulajdonos vonzó ajánlatok vagy ingyenes hírlevél rendszeres kiküldését ígéri, mely hasznos tanácsokat és ötleteket tartalmaz stb. A lényeg, hogy a látogatóknak valamilyen értéket ad cserébe adataik megadásáért és általában azt is előre letisztázza, hogy milyen gyakorisággal fog e-mailt küldeni a listájára feliratkozottaknak. Így a címzettek tökéletesen tisztában lehetnek vele, mit kapnak regisztrációjukért cserébe.

 

Az egyszerű feliratkozás (opt-in) esetén az adatok megadása után levelet kap a címzett, melyben általában egyszerűen csak üdvözlik, jobb esetben tájékoztatják a további levelek érkezésével és tartalmával kapcsolatos részletekről.
A biztonságos feliratkozás (double opt-in) esetén ezt az üdvözlő levelet megelőzi egy feliratkozás megerősítő linket tartalmazó levél. Ez a technika arra jó, hogy senki ne élhessen vissza másnak az e-mail címével, hiszen ha a valódi címzett nem erősíti meg a feliratkozást akkor nagy a valószínűsége, hogy nem ő maga iratkozott fel a listára, hanem csalás történt.

A kettős biztonságnak számos előnye mellett egy hátránya van: sokan figyelmen kívül hagyják a feliratkozás megerősítő levelet, ezért aztán nem is kerülnek végleges regisztrálásra és a hírleveleket vagy ajánlatokat is hiába várják postafiókjukba.

Ha egy e-mail lista tulajdonos nem olyan rendszerességgel és témával küldi ki leveleit mint ahogy azt a feliratkozást megelőzően ígérte, akkor történnek a leiratkozások. Érdemes tehát megtartani a feliratkozóknak tett ígéretet hisz akárcsak a hagyományos üzleti életben, itt is könnyen hitelét veszti egy cég vagy egy honlap. Megfelelő szoftver használata esetén a leiratkozások automata módon történnek. Az e-mail lista tulajdonosának egyáltalán nem szükséges beleavatkoznia a folyamatba.

Annyi teendője azonban még is lehet, hogyha a feliratkozók számának drasztikus csökkenését látja, akkor érdemes sürgősen kielemeznie miért is történik mindez, mit nem tartott be a megígért feltételekből és hogy javíthat a kialakult helyzeten.

Önnek dolgoznia sem kell

Az e-mail listára feliratkozottak tehát tömegesen és rendszeresen kapják a hírleveleket, ajánlatokat. Ez azonban nem azt jelenti, hogy mindenki ugyanazt a levelet kapja. A professzionális e-mail marketing szoftverek képesek a feliratkozottak adatainak szegmentálására így mindenki névre szóló, testre szabott ajánlatot kaphat – feltéve ha a regisztráció során elegendő adatot megadott hozzá és mindehhez megfelelő e-mail marketing szoftvert használ.

Egy professzionális e-mail kampány során Önnek csak annyi a dolga, hogy elkészítse a megfelelő leveleket, beállítsa, hogy mikor szeretné őket kiküldeni és hozzákapcsolja a megfelelő listához.

Ha például egy hónapig nem tud foglalkozni az online üzletével és heti hírlevél küldést ígért a feliratkozóknak, akkor csak meg kell írnia előre 4 hírlevelet, beállítani a különböző dátumokat és a címzettek listáját. Mindenki mindent ugyanúgy fog megkapni mintha Ön ott ülne a gépe mögött és személyesen kattintana rá a kiküldés gombra. A folyamatban még az sem okoz zavart, hogy közben fel- és leiratkoznak látogatók a listára. Hisz egy megfelelő e-mail marketing szoftver esetén alapfunkció, hogy a fel- és leiratkozásokat automatikusan kezeli, így mindig az aktuális legfrissebb listán szereplő címzettek kapják csak meg a leveleket.

De miből lesz a bevétel?

Ha megfelelően és rendszeresen kommunikál feliratkozóival és sikerül elnyerni a bizalmukat, akkor nyugodtan tekinthet rájuk úgy, mint a saját piacára. Hisz Ön látja el őket egy bizonyos területtel kapcsolatos tanácsokkal és tippekkel így nyilvánvaló, hogy amikor vásárolni akarnak akkor Önt mint az iparág szakértőjét keresik meg először. Ha valóban időt, fáradtságot nem kímélve képes lesz folyamatosan, értékes információkkal ellátni címzettjeit akkor rövid időn belül elkötelezhetik magukat az Ön cége és szolgáltatása mellett. Így konkurenciája egyáltalán nem vagy csak nagyon nehezen fogja tudni őket elcsábítani Öntől.

Persze egy elkötelezett listával is nagyon finoman kell bánnia és nem szólhat minden levele az akciós ajánlatairól. De ha megtalálja a megfelelő egyensúlyt, a valódi értéket közvetítő hírlevelei és akciós ajánlatai közt akkor könnyedén adhat majd el feliratkozottjainak. Akár újra és újra is – persze ha ezt kínálata is lehetővé teszi.

Ha kitartó munkával felépít egy megfelelően nagy számú listát, akkor a későbbiekben új vevő szerzésre szinte nem is kell áldoznia, hisz már magáénak tudhatja az Ön területe iránt valóban érdeklődőket.

Az sem mellékes, hogy az elkötelezett feliratkozói közül sokkal többen fognak majd vásárolni Öntől mint az egyszerű látogatók közül, akik csak nézelődnek az oldalán. Tehát a konverziós aránya is megnő, azaz kevesebb célszemélynek, kevesebb erőfeszítéssel több eladást tud majd produkálni mintha csak a honlapon értékesítene.

Ha mindehhez egy megfelelő szoftvert használ, akkor nemcsak a levélkiküldést de még a megrendelési folyamatot is tökéletesen automatizálhatja. Így önnek csak egy feladata marad: az eredmények és a bevétel nyomon követése.

Átütő siker - némi tanulásért 

Nyilván most azt gondolja, hogy ez túl szép, hogy igaz legyen!
Persze senki nem született profi e-mail marketingesnek és a teljesen kezdő státuszból indulóknak jócskán akad megtanulandó anyag, hogy valóban működjön is a folyamat.

Ha azonban Ön hajlandó egy kis tanulásra és gyakorlásra akkor a siker garantált lesz.

A témában további részleteket talál az Internet-Marketing.hu weboldal e-mail marketing rovatában

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG