A Magyar Tudományos Akadémián tartott sajtótájékoztató keretén belül mutatta be a K&H Csoport sorban a negyedik, 2009-es fenntarthatósági jelentését, melynek fő üzenete, hogy a csoport a kedvezőtlen körülmények ellenére is kitart eddig folytatott CSR (társadalmi felelősségvállalás) stratégiája mellett - mondta el bevezetőjében Horváth Magyary Nóra, a csoport kommunikációs igazgatója.
Sőt, a jövőben a csoporton belüli összes leányvállalatot összefogó ún. CSR Bizottság alakítja ki és felügyeli majd a társadalmi felelősségvállalás jegyében tett lépéseket, amely alól egyetlen tag sem lehet kivétel. A 2009-es jelentés megállapítja, hogy ez eddigi irányvonalhoz hűen a csoport CSR tevékenységének középpontjában továbbra is a gyermekegészségügy, a környezetvédelem, a sport illetve a vonzó álláshely kialakítása áll - a bankcsoport azonban nem felejtkezett el a válság miatt nehéz helyzetbe került ügyfelekről sem.
Felelős hitelezés a válságban is A CSR-stratégia alapvető célkitűzéseiből ered, hogy a bankcsoport a romló gazdasági környezet ellenére is felelősen járt el a bajbajutott ügyfelekkel szemben. Magyarországon először könnyített a devizahitelesek feltételein (a futamidő meghosszabbításával ill. a K&H-nál évek óta forintra válthatóak a devizahitelek az árfolyamváltozásból eredő plusz terhek kivédésére) - hangzott el a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre. Hendrik Scheerlinck elmondta, a 150 ezer ingatlanfedezetű hitelszerződés közül csupán nagyjából 900-at kellett felmondaniuk, az ügyfelekkel de kilakoltatásra egyszer sem került sor tavaly. Mint a vezérigazgató hozzátette, tavaly a problémás törlesztők felének sikerült úgy átstruktúrálni a hitelét, hogy azoknak később már nem volt problémája a fizetéssel. Hosszú távon további könnyebbséget jelenthet, hogy a bank június elsejétől az MNB középárfolyamának megfelelően váltja forintra a devizahiteleket, amennyiben ezt a hiteles kéri (ezzel az árfolyamkockázatot sikerül kivédeni, de a kamatkockázatok a forinthiteleknél is fennállnak). Kérdésre válaszolva Horváth Magyary Nóra hangsúlyozta, hogy az új hitelek 90%-a már forintalapú. A CSR jelentés megállapítja ugyanakkor, hogy az előbbi évhez képest 5165-al nőtt a feldolgozott panaszok száma, ráadásul úgy, hogy a lakossági üzletágba több, míg a vállalatok részéről kevesebb panasz érkezett. |
Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatójának jelenléte is jelezte, hogy a csoport, mint Magyarország második legnagyobb bankja, mennyire komolyan gondolja a felelősségvállalást a társadalomban. A vezérigazgató előadásában elmondta, válság idején még inkább szükség van a CSR tevékenység folytatására, "nem pusztán divatból, hanem azért mert valóban hiszünk benne". A tulajdonos KBC hisz benne, hogy a jelen körülmények között felértékelődik a felelős gazdasági szemlélet, a jövőorinetált működés és az átláthatóság.
Árvízkárok: az OTP felfüggeszti a behajtásokat |
Kiemelt terület a gyermekegészségügy is, 2004 óta közel 300 millió forintot fordított erre a bankcsoport a "Gyógyvarázs" programján keresztül (2009-ben az erre fordított összeg nagyobb volt, mint az egy évvel azelőtti). Programjain keresztül sok felajánlás érkezett a lakossági és a vállalati ügyfelektől is erre a célra. Az egészséges életmódot támogatva a K&H több sportrendezvényen kívül továbbra is a Magyar Paralimpiai Csapat Ezüst Fokozatú támogatója, valamint a londoni olimpiáig a Magyar Olimpia Csapat Arany Fokozatú támogatója.
A csoportnál 2009-ben nem volt általános béremelés, de a javadalmazásban nagyobb hangsúlyt kapott a teljesítményértékelés - áll a jelentésben. |
A 2009-es jelentését a K&H a nemzetközileg is elfogadott GRI szabvány alapján készítette el.
Privátbankár - Zsiborás Gergő