A magyar statisztikai adatok szerint a kínai régió esetében a kétoldalú forgalom 2007 végére megközelítette a 10 milliárd dollár értéket. A magyar-kínai kétoldalú áruforgalom túlnyomó része is multinacionális vállalatokhoz köthető (pl. Audi, Philips, Siemens, IBM, Nokia, Allison).
"A kínai-magyar kétoldalú gazdasági kapcsolatokban eddig az áruforgalom nevezhető igazán sikeresnek, és ebben az ágazatban is a gépkocsi alkatrészek exportja jelentős. Mindkét fél számára egyformán fontos lett, hogy bővítsék együttműködésüket. Magyarországon több kínai nagyvállalat is jelen van, de újabb cégek beruházásaira is készen állunk ezeknek a befektetési lehetőségek érdekében jött létre ez a gazdasági együttműködési megállapodás a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium és Jilin tartomány között." - írja Burány Sándor, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium gazdasági ügyekért felelős államtitkára közleményében.
Jilin tartomány a kínai-magyar partnerség kiemelkedő szereplője, hiszen ide irányul a Kínába érkező magyar export legjelentősebb része. 2007-ben ez az érték meghaladta az 500 millió dollárt. Kivitelünk fő tétele a gépjármű és gépjárműalkatrészek, reményeink szerint megnyílik a lehetőség más ágazatok számára is.
Közleményében az államtitkár kiemeli: "Okkal bízom abban, hogy a ma aláírt együttműködési megállapodás a kedvező mutatókat tovább javítja, és ösztönzi a kínai vállalatok magyarországi megjelenését. A megállapodás tartalmazza a kölcsönös gazdasági kapcsolatok élénkítését, így:
- elősegíti a kapcsolatteremtést és megkönnyíti az együttműködést üzleti és ipari területen,
- együttműködnek abban, hogy kis- és középvállalkozások kétoldalú kapcsolatainak szerepe nőjön
- megkönnyíti a pénzügyi és hitelintézetek kapcsolatainak felvételét és bővítését úgy Jilin tartományban, mint Magyarországon"
Kína a világűrt is beveszi?
Meglepő pofon Amerikának: Kína nem dob mentőövet
Sport után felhőkarcolóban nyomulnak a kínaiak
Privátbankár