Tömött rendezvénycsarnok, rengeteg stand, számtalan lelkes szereplő és több, az eseménynek rangot adó meghívott. Ez a kép fogadta az újságírókat és érdeklődőket június 2-án, a CSR Piac 2011 kiállítás megnyitójakor a budapesti Millenáris Nagycsarnokában.
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdaságért, a CSR Europe magyarországi megfelelője és egyben aktív tagja immár 2. éve szervezte meg a hazai cégek és civil szervezetek társadalmi felelősségvállalásának piacterét, amelyen a tavalyinál több pályázó vesz részt: 40 cég 60 projekttel, valamint 16 civil szervezet mutatkozott be.
A résztvevők a közelmúltban vállalt programjaikat mutatták be. Volt itt minden: a vizek, a madarak védelme, szemétszedés, ökológiai lábnyom csökkentés, kismama-barát munkahely létrehozása, hogy csak néhányat említsünk. A projektek értékelése során a zsűri megállapította, hogy az irány nagyon jó, azonban a jövőben még átfogóbb CSR intézkedésekre van szükség, és szorgalmazzák, hogy még nagyobb kreativitással álljanak a cégek a kérdéshez - mondta el Tóth Gergely, a KÖVET Főtitkára.
Magasugrás - így nevezte a rendezvényt és magát a társadalmi felelősségvállalást a szervező egyesület ügyvezető igazgatója, Bodroghelyi Csaba. Magasugrás a résztvevők számára, mivel ezáltal valami jobbat, szebbet tehetnek le az asztalra, és a szervezők számára is, mivel hosszú hónapok munkája érik be az eseménnyel.
Dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter, miniszterelnök-helyettes is beszédet mondott, amelyben szót ejtett arról, hogy a felelősségvállalásnak éppen az a lényege, hogy ne az állam, hanem az emberek szintjén sikerüljön valami olyat létrehozni, amely által jobbak, boldogabbak lehetünk. Az államnak pedig ebben az a feladata, hogy teret adjon és minden erejével támogassa ezeket a kezdeményezéseket. Örömtelinek nevezte, hogy a nagy cégek mellett a kis- és közép vállalkozások is egyre nagyobb szerepet vállalnak és szép számmal jelen vannak a társadalmi felelősségvállalás terén. Egy fenntarthatóan működő piac ráadául hosszú távon terheket vesz le a kormányzat válláról, és szolidárisabb társadalomhoz, erősebb közösségekhez vezet. Felelős vállalatok nélkül pedig nincs felelős társadalom, az üzleti kultúra megújítása nélkül a mindennapok kultúrájának megújítása sem sikerülhet - tette hozzá.
27 milliót adományoztak az ügyfelek a bank pénzéből>> |
Együttműködésnek és egyben versengésnek is nevezte azt a folyamatot Jan Noterdaeme - az EU és érintett kapcsolatok, valamint a CSR Europe vezető stratégiai tanácsadója -, amelynek eredményeképpen egyfajta gondolkodásmódbeli "transzformáció" által megváltozik az emberek, cégek, vállalatok és civil szervezetek vezetőinek, alkalmazottainak, tagjainak hozzáállása, és önként jobbá, szebbé teszik a világot. Elmondta, a CSR fájdalommal és örömmel is jár, hisz nagyon kemény munkával érhetőek el az aztán örömet okozó eredmények. Kiemelte, hogy azért is hasznosak az ehhez hasonló események, mert itt a résztvevők rengeteget tanulhatnak egymástól is. Hozzátette: az Európa Parlamentben is jó hírét viszi majd az országnak és a rendezvénynek.
Nehéz lenne a számtalan kis, közepes, vagy óriáscég közül bárkit is kiemelni, ám beszédes az, amint az egyik csokoládét és kutyaeledelt is gyártó vállalat munkatársa csillogó szemekkel, igen lelkesen mesélt és mutatott képeket élményeikről, arról, ahogyan a hagyományos csapatépítő tréningek helyett saját ötlettől vezérelve kutyamenhelyen és gyermekotthonban jártak, és ahogyan saját készítésű ajándékokkal lepték meg a gyerekeket, és kutyaházakat készítettek a gazdátlan ebeknek. Elmondása szerint érdemes volt egy nemes célért, közösen küzdeniük, ami jól látszott a képeken az őszinte mosolyú gyermekek arcán is.
Privátbankár - Szilágyi Balázs