.jpg)
A MÁV tájékoztatása szerint kötelező érvényű ajánlatot az amerikai szakmai és angol pénzügyi befektető alkotta Cargo Central Europe Konzorcium, a holland pénzügyi és cseh szakmai befektetőből álló New World Resources Transportation B.V., továbbá az osztrák érdekeltségű Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, valamint a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma adott be.
Az első forduló július 23-iki határidejéig tizenkét pályázó tett ajánlatot, közülük a második fordulóba hét került: a Cargo Central Europe konzorcium, a Grampet S.A., a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft., az MC Solution konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma, valamint a Spedtrans és a Slavia Capital konzorcium.
A pályázatok elbírálása során maximum 90 pont jár a megajánlott vételárért, míg a munkavállalókkal kapcsolatos vállalásokért maximum tíz pont adható. Az értékelés során előbb a munkavállalói pontok kerülnek kiosztásra, a külön zárt borítékokban beadott árajánlatok bontására csak ez után kerül majd sor. Az árborítékok az értékelés időpontjáig közjegyzői letétbe kerülnek.
Az MTI úgy tudja, hogy a novemberben várható döntést követően még az idén lezárul a privatizációs eljárás.
A MÁV Cargo Zrt. 2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A társaság tavaly megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest. Az idén az első nyolc havi adatok alapján a társaság a múlt évi 9,28 milliárd árutonnakilométert és 47 millió tonna elszállított árut meghaladó teljesítményt vár az év végéig. A MÁV Cargo Zrt. jegyzett tőkéje 30 milliárd forint.
Az MTI korábbi értesülése szerint a pályázat első fordulójában a megajánlott legmagasabb vételár 81 milliárd forint volt.
Sztrájk a német vasutakon
Ingatlanalap a MÁV-tól
Az Allianz Hungária biztosítja a MÁV Cargot
Tizenketten vinnék a MÁV Cargot
MTI