1p
Az 1-2%-os konverziós arány már „jó” teljesítménynek számít egy értékesítési weboldalon. Cikkünkből megtudhatja, mit jelent ez a szám, és hogyan kalkulálhatja ki várható eladásait
A legtöbb internet marketinges egyetért abban, hogy az 1-2%-os konverziós arány már „jó” teljesítménynek számít egy értékesítési weboldalon. Ez a kifejezés annyit jelent, hogy 100 látogatóból 1 vagy 2 személy teszi meg azt a lépést, mely a weboldal értékesítési folyamatának végső célja – azaz vásárol, információt kér, vagy letölt egy anyagot. Cikkünkből megtudhatja, miként kell megfelelően értelmezni a fenti számokat és hogyan kalkulálhatja ki segítségükkel várható eladásait.

Számos olyan honlap létezik, melynek tulajdonosa kétségbeesne, ha konverziós aránya 10% alá csökkenne. Míg mások, különösen a technikai cikkeket értékesítő oldalak már 0,1%-kal is elégedettek lennének. Az, hogy egy konkrét weboldal esetében mekkora a jó konverziós arány, mindig az oldal céljától függ. Sokkal egyszerűbb például feliratkozókat gyűjteni, mint eladásokat produkálni. Ez lefordítva annyit jelent, hogy sokkal magasabb konverziós arány várható el egy olyan weboldaltól melynek egyetlen célja csak a feliratkozók gyűjtése, mint egy másiktól melyet értékesítési céllal hoztak létre.

Ha Ön még “új” a világhálón, vagy csak nemrégiben indította el weboldalát, akkor bizonyára nincs még elég látogatója és megfelelő internetes értékesítési tapasztalata, melyek alapján kidolgozhatná, mekkora kell, hogy legyen honlapja konverziós aránya. Ráadásul az online marketing munka egyik legnehezebb része a látogatók megszerzése és ez hatványozottan igaz egy vadonatúj weboldal esetében.

Számítsa ki előre eladásait!

A weboldal konverziós arányának egy olyan eszköznek kell lennie, amely iránymutatást ad a végső cél lehető leghatékonyabb eléréséhez. Ön kitűzhet bármilyen konverziós arányt célként, de soha ne ez a szám legyen a végcél és ami a legfontosabb, hogy a kalkuláció közben ne tévessze szem elől a honlap valódi célját.
Tételezzük fel, hogy elindított egy weboldalt, melyen egy elektronikus könyvet értékesít, darabját 5000 Ft-ért. Feltételezzük továbbá, hogy a könyv egy remekmű, mely rendkívül nagyszámú érdeklődőt vonz. Egy valódi bestseller.

Elméletileg Önnek minden száz látogatóból 1-2 eladást kellene generálnia. Ez 1-2%-os konverziós arányt jelent. Gyakorlatilag azonban nem biztos, hogy ez egy reális cél. Miért? Mert száz látogató túl kicsi minta ahhoz, hogy megbízhatóan működjön a feltételezés.

Tételezzük fel, hogy Ön elkezd alkalmazni egy ügyes technikát weboldalán, ami kitűnően működik. Nagyszerű tartalmat szolgáltat, a látogatók pedig özönlenek. Az eladni kívánt elektronikus könyvén kívül értékesít még néhány más terméket is, valamint 1-2 affiliate programot is működtet.

Ha a fenti modellnél maradunk, akkor a weboldalra érkező látogatók száma nem használható fel egy az egyben az elektronikus könyv konverziós arányának számításakor. Ebben az esetben ugyanis Önnek a könyv értékesítési oldalán járt látogatók számát kell összevetnie a könyv eladási adataival, hogy megkapja a korrekt eredményt.

Vagyis lehet, hogy 1000 látogató szükséges ahhoz, hogy 100 eljusson az Ön könyvének értékesítési oldalára. Ha ott összesen két vásárlás történik, akkor a konverziós arány 2%. Jóllehet, ha az egész weboldal esetében néznénk, ami 1000 látogatót vonzott akkor csak 0,2% lenne az elektronikus könyv eladási aránya.
A weboldalon alkalmazott egyéb technikák tehát megnövelték ugyan a látogató számot, de a könyv eladásának konverziós arányára már csak azok a látogatók voltak hatással, akik eljutottak az értékesítési oldalra is.  Hisz az összes többi látogató valószínűleg más és más okból tért be weboldalára, sőt lehet, hogy nem is tudtak a könyv létezéséről.

Fontos tisztázni, hogy általában nem egy oldal konverziós arányáról beszélünk önmagában, hanem az értékesítési folyamat egészére illetve egyes elemeire vonatkozóan. A fenti, leegyszerűsített példában leírtak tehát akkor érvényesek, ha az értékesítési folyamat egy oldalból áll.

1000 egyedi látogató? Az rengeteg!

Ez így van. Ha Ön nem rég van jelen az interneten, akkor lehet, hogy még összességében sem volt ennyi látogatója. A célzott forgalom növelése a lehető legnehezebb feladat az online üzletben. Időt igényel, rengeteg tanulást és mindenek felett türelmet.

Azonban a türelmes várakozás közben is akad némi tennivalója. Újra és újra vizsgálja meg weboldalát minden szempontból, hogy képes legyen látogatóit egyre nagyobb arányban az értékesítési oldalra terelni. Mindig kérdezze meg magától:

1.    A honlapomon található tartalom legalább közvetetten az eladási oldalra illetve az értékesítési folyamat sorban következő pontjára vezeti a látogatót?
2.    Képes vagyok még tovább fejleszteni az értékesítési oldalam?
3.    Van olyan termékem, melyet, ha fókuszba helyezek, akkor a többi termékem értékesítése is megugrik?

A fenti teendők egyszerűnek tűnhetnek, de a weboldalon történő változtatások hatékonyságának mérése már komolyabb odafigyelést igényel.
Azaz, ha Ön változtat valamit, lehet, hogy az értékesítési oldalra érkező látogatók közül az eddigi 2 helyett most 3-an is vásárolnak. A tények pontos megállapításhoz azonban még némi becslőmunka is szükséges. Egy megfelelő fejlesztés az értékesítési oldalon akár azt is eredményezheti, hogy a következő 100 látogató közül csak 1 vásárol. Miért? Mert ilyen kicsi látogatószámnál az eredmények nem megbízhatóak. Ha azonban Ön biztos benne, hogy új oldala jobb mint a régi, akkor dönthet úgy is, hogy mindenképpen megtartja azt és a konverziós arány miatt, majd csak hosszú távon kezd el aggódni, amikor már megnövelte látogatószámát.

Mekkora látogatottságra számíthat?

Amikor egy új weboldal kerül bevezetésre, akkor a látogatások nagy része a webmestertől és barátaitól származik. Időközben a honlap tulajdonos építi a tartalmat, kereső optimalizálja oldalát, fejleszti az értékesítési szövegeit és még számos más olyan tevékenységbe kezd, melyek a honlap növekedését célozzák. Magyarul, rendkívül elfoglalttá válik. A látogatószám közben elkezd felfelé kúszni, de csak nagyon lassan. Az eladások pedig még lassabb ütemben fognak emelkedni.
Noha léteznek olyan weboldal tulajdonosok, akik megfelelő tapasztalattal bírnak a rövid távú, intenzív látogatottság növelés területén, még a legelszántabbak is csak 2000-4000 totál látogatószámmal kalkulálhatnak az első évben. Ha ezt lefordítjuk néhány 5000 Ft-os elektronikus könyv eladására, máris láthatjuk, miért van az, hogy a legtöbb internetes vállalkozás nem éri meg még a 12 hónapot sem.

A jó hír a kitartók számára, hogy havi 10%-os látogatottság növekedés abszolút elérhető. Mi a folyamatos növekedés titka? Olvassa el és alkalmazza következetesen a cikkeinkben leírtakat, majd egyszerűen csak hagyjon időt, hogy az események történjenek.

Forrás: www.internet-marketing.hu
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG