A gyors és hirtelen piaci felfutás ellenére a spekulációs támadásokkal kapcsolatos félelmek az uniós mentőcsomag megszavazása után sem enyhültek, és továbbra is komoly esélye van, hogy a válság további országokra is átterjed. A görög kormány ambiciózus megszorító tervei (négy év alatt a GDP 13.6% -ról 2.5% -ra szorítani a hiányt) belpolitikailag szinte kivitelezhetetlennek tűnnek, és a görög kormánynak nincs is ehhez erős szövetségese .
A gazdasági fenyegetettség következtében a második Orbán-kormány is hasonló helyzetben találhatja magát, mint a második Gyurcsány-kormány 2008 őszén, amikor a betervezett népszerű intézkedések helyett („Beindultunk”) további megszorításokra kényszerült. A Fidesznek előzetes terveivel ellentétben nem a kilábalást, hanem egy újabb válságot kell menedzselnie kormányzása első évében.
A forint árfolyama állandó fenyegetésnek lesz kitéve, és a kormány várhatóan szigorúbb IMF-fel és EU-val kell, hogy tárgyalásokat folytasson. Ez könnyen azt jelentheti, hogy az új kormány növekedésösztönző lépéseinek (pl. adócsökkentés) és szociális ígéreteinek (pl. családtámogatási rendszer visszaállítása) elhalasztására, visszafogására kényszerül.
A Fidesz nagyobb óvatosságra is kényszerül, hiszen a magyar gazdaság a magas adósságszint miatt továbbra is rendkívül sebezhető. Mivel a magyar gazdaság egyedüli előnyét továbbra is a szigorú fiskális politika jelenti, ennek fenntartása az egyetlen módja a kockázatok minimalizálásának. A költségvetési hiánnyal, a forint árfolyamával és a devizahitelesek megmentésével, vagy a jegybanki vezetőváltással kapcsolatos meggondolatlan nyilatkozatok kockázata ilyen körülmények között jóval magasabb lehet.
Privátbankár