Verók István (MSZP) a helyszínen tartott sajtótájékoztatón azt is javasolta, hogy a Nyugati pályaudvar síneit vigyék a föld alá, míg a (francia Gustave Eiffel cége által tervezett, 1877-ben megnyílt) csarnokban alakítsanak ki múzeumot.
Elmondta, a mintegy 250 ezer négyzetméteres belvárosi terület Budapest, és talán az egész ország legértékesebb befektetési ingatlana. Néhány épületet a Terézváros negyedét kitevő ingatlanon el tudnának fogadni, ám alapvetően füves, fás parkot szeretnének, a mostani romos és parlagfüves terület helyén.
Verók István arról beszélt, hogy a "kimúlt" kormányzatinegyed-projekt után a környéken élők rosszabbul jártak, mert a sínek menti területről elbontott épületek már nem szűrik a vasút zaját. Érzékeltette: a környező házakban élők már kívülről tudják a menetrendet, mert a lakásukba behallatszik az utastájékoztató hangosbemondó, és "szinte a nappalijukba érkezik meg a vonat".
A polgármester elmondta, az aláírásgyűjtést azért indították, mert "szárnyra kaptak olyan elképzelések", amelyek szerint a magyar állam, a MÁV, és részben a főváros tulajdonában álló területet sűrűn be kívánják építeni. Közölte, tiltakoznak az elképzelés ellen, ezért az aláírásokat a kormányhoz és a fővároshoz fogják eljuttatni.
A sajtótájékoztatón kiosztott "Hat pont a VI. kerületért" - című felhívásban az önkormányzat egyebek mellett kinyilvánítja: Terézvárosnak joga van véleményezni a terveket, ezért nélkülük ne hozzanak döntést, és a legjobb ötlet megtalálására írjanak ki nemzetközi pályázatot.
Mint írták, csak olyan megoldást támogatnának, amely javítaná a VI. kerület és a belváros levegőjét, illetve növeli a zöldfelület nagyságát. Felhívták arra is a figyelmet, hogy Budapesten a II. világháború óta nem épült új, jelentősebb közpark.
MTI