Pannon Volán: megmentette a céget, mégis kirúgták az igazgatót
A vezérigazgató nem kívánta kommentálni az MTI értesülését, miszerint a távozása összefüggésben lenne a baranyai megyeszékhely autóbusz pályaudvara közelébe tervezett két beruházással.
A távolsági autóbusz pályaudvarról délre eső területen barkácsáruház és bevásárlóközpont épülne, a Pannon Volán vezetése azonban közlekedési szakmai okokból ellenezte a kivitelezést.
Balázs Dezső december elején még a cég sikereiről, terveiről tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat tartósan nyereségessé vált. Amíg 2005-ben még 140 millió forintos veszteséget szenvedett el, az árbevétel növelését és a költségek csökkentését célzó intézkedéseknek köszönhetően azonban 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyeresége volt, és az idén is százmilliós nagyságrendű profitot vár.
A 860 embert foglalkoztató, 300 baranyai települést érintően helyközi, Komlón, Mohácson, Siklóson és Szigetváron helyi járatú utaztatást is végző Pannon Volán 325 járművel évente 21 millió utast szállít. A minél magasabb színvonalú szolgáltatások biztosítása érdekében igyekszik fiatalítani járműparkját. Tavasz óta 13 új, CREDO típusú autóbuszt vásárolt a cég, és jövő áprilisig további 10 busz beszerzése várható. A 23 járműért 1 milliárd forintot fizetnek, de az autóbusz flottájuk így is az egyik legöregebb az országban, a járművek átlagos életkora 13,2 év.
Metró: egy órát kapnak a vonaljegyesek
BKV: nem létező cég kapja a beígért milliárdokat?
Budapest-bérlet - havi 9000 forintért
A sztrájkok megfúrhatják a büdzsét
MTI