1p
Előrejelzések szerint a médiapiac nagy vesztesei a kishirdetők lesznek, valamint a nyomtatott és az online sajtó. A kis költségvetésű, kreatív reklámok számíthatnak keresletre
Előrejelzések szerint a médiapiac nagy vesztesei a kishirdetők lesznek, valamint a nyomtatott és az online sajtó. A kis költségvetésű, kreatív reklámok számíthatnak keresletre - mondta Borsos Sándor, a november 29-i Reklámzabálók Éjszakája fő szervezője.

A gazdasági válság hatása a reklámra - erről is szó lesz szombaton, a Budapest Congress and World Trade Centerben (régi nevén: Budapest Kongresszusi Központban) a Reklámzabálók Éjszakáján, amelyet bárki látogathat belépőjegy ellenében, bár elsősorban szakmai összejövetelről van szó.

Azt már mindenki érzékeli, hogy "a bankok nem hitelt hirdetnek, hanem betétet, az autógyárak pedig már az elmúlt két évben is szenvedtek" - fogalmazott a reklámszakember.

A média számára érzékeny a veszteség, a lemondások nagy része kisebb, közvetlen hirdetőkből fakad. Azoknál a cégeknél is gond van, amelyek kisebbek és csak egy-két márkát képviselnek. A multiknak mindig lesz olyan termékük, amivel újabb és újabb keresletet tudnak teremteni a megváltozott fizetőképességű körnek is - magyarázta.

A legnagyobb vesztes nem a televízió, hanem a nyomtatott sajtó és az online. Sőt: a recesszióval érintett hirdetők a televíziót részesítik előnyben. A reklámokat sokkal közvetlenebb hangvétel jellemzi és tartalmában kevesebb a külföldről átvett üzenet - hangsúlyozta Borsos Sándor.

A hirdetések jelentős százaléka eddig is az előnyös ár-érték arányt hangsúlyozta. Most és a jövőben még több cég érvel majd az árelőnnyel, mint korábban. De nem fognak eltűnni azok a márkák és reklámjaik sem, amelyek a magasabb fizetőképességű rétegnek szólnak. Ezeknél pedig kötelező a magas minőség, a kreatív művészi, igényes kivitelezés.

Simon Zsolt, a Mediaedge nevű médiaügynökség igazgatója szerint a "reklámpiac nem tűnik el, csak átrendeződik". A hirdetők nagy része az eladásokon még nem érzi a recesszió hatását és bíznak abban, hogy nem is fogják. A visszajelzések alapján a reálbérek és a háztartások fogyasztásának tavaly elkezdődött csökkenésére a nagyobb hirdetők már az elmúlt egy-másfél évben új kommunikációs stratégiát dolgoztak ki, így a jelenlegi állapot nem a helyzetet rontja, hanem a helyreállást késlelteti - tette hozzá Simon Zsolt. Vannak olyan kategóriák, hirdetők és márkák, amelyeket nem érint a válság, vagy élve a recesszió adta túlkínálat lehetőségével, olcsón juthatnak reklámfelülethez és még nyerhetnek is a válsággal.

Egy másik tendencia szerint az olcsó árut ezután még inkább megveszik reklám nélkül is, tehát inkább a drágát kell népszerűsíteni. Közben megjelentek a recessziós reklámok is: egyes éttermek válságebédet, sőt válságreggelit hirdetnek, azaz olcsó, megfizethető, laktató fogásokat.

A www.reklamzabalok.hu honlapon találhatók részletek a rendezvényről, és ezen a weboldalon lehet szavazni az Arany Pengére, azaz a legjobb reklámokra, amelyet négy kategóriában - film, sajtó, plakát, rádió - hirdettek meg.

Tévé előtt tesped a fél világ 
Megbízhatóbb az újság az internetnél?
Harmincöten távozhatnak a TV2-től 

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG