1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szingapúrban felszállt, Sidney repülőterén landolt a gép, majd megtette a hét és félórás utat visszafelé is, eseménymentesen... Márványi Péter jegyzete
Szingapúrban felszállt, Sidney repülőterén landolt a gép, majd megtette a hét és félórás utat visszafelé is, eseménymentesen – a legkomolyabb zajhatás az út folyamán a pezsgősüvegek durrogása volt.

Nem lenne nagy hír, de hát ez volt az új óriás első kereskedelmi útja. Az A-380-as dupla fedélzetén most csak 455 utas volt, merthogy a Singapore Airlines nem székezi túl sűrűre a madarat, jusson hely a turistaosztályon, sőt a business class kényelmes foteljein túl a szuper első osztály szeparált kabinjainak, kívánságra dupla ággyal.

Nos igen, a modern gép egyben visszaidézi a repülés hőskorának hangulatát is, amikor a luxusutasok ugyanolyan elegáns közegben keltek át az óceánon, mint a nagy gőzösök fedélzetén. Hogy normál forgalomban mennyibe kerül egy ilyen franciaágyas repülő hálószoba, arról nem írnak az annalesek, de tény, hogy az első utas, aki igénybe vehette eme szolgáltatást, ez alkalommal több mint 100 ezer dollárt fizetett érte. Ami persze nem a normális tarifa, hiszen erre az első oda-vissza útra egy internetes árverésen lehetett jegyet venni, és persze a licitálás jócskán emelt az összegeken. Mindenesetre ezért a pénzért akár egy kisebb business jetet is lehetett volna bérelni erre az útra, de hát itt most a történelmi alkalom volt a lényeg.



Természetesen a fránya sajtó azért felemlegette azt is, mekkora késéssel állhatott forgalomba ez az első példány, az Airbus aktuális főnöke azt is elismerte, hogy noha egyre inkább ütemre vált a gyártás, még sok fejtörést okoz az európai világcégnek, amíg beéri magát és a megrendelők sorra átvehetik a gépeket.

Az A-380-as első kereskedelmi repülése furcsamód egy olyan botrány árnyékában zajlott, amely egyesek szerint az egész légiközlekedést érintené, egy hírügynökség törvényi úton akarna kikényszeríteni a NASA-tól egy vizsgálati anyagot, amely állítólag bizonyítaná, hogy milyen veszélyes a légi közlekedés, mennyire sok az eltitkolt probléma. Azt a mondatot idézgetik sűrűn, hogy „egy sima hajtóműtűz nem nagy ügy". Nos, a mai modern gépek esetében tényleg nem olyan nagy ügy. Az elmúlt évekből nem is emlékszem olyan katasztrófára, amit ilyesfajta műszaki probléma okozott. Hajtóműtűz: a beépített rendszer el kell, hogy oltsa, a hajtóművet a pilóták másodpercek alatt leállítják, és - még ha csak összesen kettő is van belőlük - a gép akkor is el kell, hogy jusson a legközelebbi kitérő repülőtérre egy működő hajtóművel, ha az óceán fölött repül.

Időről időre történnek ilyen esetek, és nem arról van szó, hogy titkolják: most már egyáltalán nem biztos, hogy ez a sztori igazi sztori és címlapra kerül. A repülés továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési ágazat, és igen felelőtlen, bár nyilván nem érdekmentes játékot űz az, aki meg akarja ingatni benne az emberek bizalmát.

Márványi Péter jegyzete

Összekoccant két repülőgép
Kirepül az első óriás - fejek fognak hullani
A globalizáció diadala

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG