Az olyan ismert cégek, mint a General Electric, a Microsoft, a Costco Wholesale és a Nucor sem közölnek eredményvárakozást. Ennek oka az, hogy nem akarnak olyan adatokkal megjelenni a nyilvánosság előtt, amiket aztán nem tudnak teljesíteni, és emiatt a bizalom irántuk még inkább megcsappan a részvényárfolyamok esésével együtt.
A Thomson Reuters ugyanakkor azt állapította meg, hogy azok a cégek, amelyek felhagytak 2008 júniusa után a rendszeres eredményvárakozások közlésével, ennek hatását inkább megérezték a piaci árakon. E vállalatoknak az ár/eredmény (P/E) mutatója, ami a befektetők bizalmának fontos mérőszáma, 12,4 volt az adataikat rendszeresen publikálók 12,7 pontos mutatójával szemben.
A tanulmány végkövetkeztetése az, hogy az adatközlés bizalomerősítő még abban az esetben is, ha az információ kedvezőtlen. "A piac leginkább az ismeretlentől tart"- jegyezték meg a tanulmány készítői.
A GM háta mögött összefognak az európaiak
Megteltek a kikötők az eladatlan autókkal
Új hitelminősítő a "Hármak" ellen
A válság elfogyasztja az oligarchákat is
MTI