1p
Ha élelmiszer-vásárlásról van szó, Európában a televíziós reklámok hatnak a leginkább a fogyasztóra
Ha élelmiszer-vásárlásról van szó, Európában a televíziós reklámok hatnak a leginkább a fogyasztóra. A hirdetések Magyarországon is nagyon hatásosak, de a magyarok a nyomtatott sajtó reklámjaira "hallgatnak" a leginkább - derül ki a Nielsen legfrissebb kutatásából.

Az újságok és magazinok információi Magyarországon jóval több fogyasztó élelmiszer-vásárlási döntéseit befolyásolják, mint az európai átlag esetében. Nálunk minden harmadik (37 százalék), míg földrészünkön átlagosan minden negyedik válaszadó (27) veszi tekintetbe döntéseinél, amit a nyomtatott sajtóban olvas élelmiszerekről. Magyarországon ezt követi az Interneten vagy termékismertetők révén elérhető tájékoztatás 28 százalékos említéssel, majd a tévé-reklám 26 százalékkal - derül ki a Nielsen 2011 első negyedévét vizsgáló felméréséből.

Óriásplakátok a magyar válaszadók 14 százalékát orientálják, míg az online videóhirdetések, továbbá a rádióreklámok 5-5 százalékukat. A weboldalak bannerjeit (reklámfelületeit) 4 százalék említette, a mobil telefonon érkező reklámot pedig 2 százalék.

Mely médiumok orientálják az európai fogyasztókat? (%)


A magyar fogyasztók médiahasználata eltér az európai átlagtól. Ugyanis  kontinensünk 28 országában, a legtöbb válaszadó számára a tévéreklám vezet, átlag 29 százalékos említéssel, a nyomtatott sajtó (27) előtt. Majd következik, hazánkhoz viszonyítva kevesebb említéssel az interneten vagy termékismertetőkben található információ (23), továbbá az óriásplakát (12).

A nyomtatott sajtóban olvasható információk kimagasló arányban befolyásolják a finn (50 százalék), svéd (45), észt, horvát, észt és svájci fogyasztókat (40-40). A tévéreklámok hatását kimagasló arányban említették a török (59 százalék), ír (49), horvát (45), görög (42) és román (40) válaszadók. Figyelemre méltóan magas az interneten vagy termékismertetőkön elérhető információk említése a románoknál,  42 százalék. Ugyanakkor az európai átlag 23  százalék.

Az óriásplakátok említési aránya Európában átlag 12 százalék. Legmagasabb, 25-25 százalékkal Törökországban és Ukrajnában. Szintén figyelmet érdemel, hogy általában a média a vizsgált huszonnyolc európai ország közül, legnagyobb arányban a török és ír fogyasztókat befolyásolja döntésükben, amikor élelmiszert vásárolnak. Ebből a szempontból Magyarországon az átlagosnál valamivel nagyobb a média hatása.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG