Fodor Zoltán, a FruitVeb ügyvezető igazgatója pénteken az MTI érdeklődésére elmondta: a szakmaközi szervezetnél azért vetették el a korábbi ötletet, mert több szakember is úgy vélte: felesleges egy újabb védjegy, mivel a magyar termékek megkülönböztetésére, és így a biztonság garantálására már most is vannak védjegyek, például a magyar termék védjegy.
A szakember jelezte azt is, hogy a magyar zöldségpiac újra élénkül, ha kis mértékben is még, de nő a kereslet. Főként a nagyobb áruházláncok keresik ismét a magyar árut.
Fodor Zoltán szerint a termelők most a kármentést végzik: az utóbbi napok eladhatatlanná vált készleteiből amit lehet, azt továbbra is tárolják néhány napig a hűtőházakban. Ezek az uborkára, a paradicsomra és a paprikára vonatkoznak elsősorban. A salátákat viszont gyakorlatilag nem lehet tárolni. Ezért az itt keletkezett eladhatatlan készleteket megsemmisítik a gazdálkodók - mondta.
A fogyasztói bizalomvesztés nem lehet járvány>> |
Mindez viszont elegendő volt ahhoz, hogy az unió piacain drasztikusan csökkenjen a fogyasztói bizalom a zöldségek - főként az uborka - iránt. Ezért jelentős károkat szenvedtek az unió zöldségtermelői szerte Európában, amit mintegy 210 millió eurós kár enyhítéssel igyekeznek kompenzálni a közeljövőben.
Schmitt Pál felesége a magyar termékek vásárlására buzdít A magyar termékek vásárlásának fontosságára és biztonságára hívta fel a figyelmet pénteken Schmittné Makray Katalin, a Köztársasági Elnöki Hivatal által meghirdetett "Vedd a magyart! Védd a magyart! program budapesti állomásán. A köztársasági elnök felesége a sajtó kíséretében kereste fel megszokott II. kerületi zöldségesét, illetve húsboltját, ahol egyebek mellett uborkát is vásárolt, amiből elmondása alapján salátát készít, fokhagyma és tejföl hozzáadásával. Mint mondta, nagyon megsajnálta azokat az európai és magyar termelőket, akik a rosszul kommunikált németországi hasmenésjárvány miatt kénytelenek hatalmas veszteségeket elkönyvelni. Schmittné Makray Katalin mindenkit arra kért, részesítse előnyben a magyar termékeket, hiszen azzal egymásnak és a hazai gazdaságnak is segítenek, ráadásul a belföldön termelt zöldségek jobb minőségűek, mint a messziről érkező, sokszor ládában érlelt társaik. Kérdésre válaszolva azt tanácsolta, akiknek pénztárcája is engedi, azok a sokszor olcsóbb külföldi termékek helyett is válasszák a magyar árukat. Az államfő felesége úgy fogalmazott, abban bízik, hogy akciója "egyszeri és örökös kampány" lesz a magyar termékek mellett. Schmittné Makray Katalin vásárlásával egy időben 18 megyei jogú városban népszerűsítették a magyar élelmiszereket, ezzel is demonstrálva a hazai termékek vásárlásának fontosságát és biztonságát. |
MTI, Privátbankár