A Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy a menedzsment továbbra is jelentős kockázatokat lát az utolsó negyedév értékesítési lehetőségeiben, mivel a 15 százalékos jövedékiadó-emelés jelentős polci árnövekedést generált, s a médiában megjelent hírek szerint a szeszesitalok illegális értékesítése is fokozódott. Ezek alapján a tervezettet meghaladó éves profit realizálására nincs kilátás.
Itthon alig fogy a kommersz
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti beszámoló alapján a társaság 17,394 milliárd forint bruttó árbevételt ért el az első három negyedévben - 2012. április 1-jétől december 31-ig -, amely 2,5 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakáénál. A nettó értékesítés 10,703 milliárd forint volt, 0,3 százalékkal marad el a bázistól.
Kép: Zwack Unicum |
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 0,74 százalékkal, 9,666 milliárd forintra csökkent, ezen belül a saját termelésű termékek forgalma 1,2 százalékkal mérséklődött. A belföldi prémium árbevétel 3,55 százalékkal emelkedett, míg a minőségi termékek nettó árbevétele 6,3, a kommersz portfólió árbevétele pedig 57,6 százalékkal csökkent.
Az export árbevétel 1,037 milliárd forintot tett ki, 3,9 százalékkal magasabb az előző évinél.
Bespájzoltak a partnerek - meglesz még a böjtje
A harmadik negyedéves árbevételi adatok jelentős javulást mutatnak az első félévhez képest. A pozitív változás a jelentés szerint nagyrészt annak köszönhető, hogy a 2013. január l-jén életbe lépő 15 százalékos jövedékiadó-emelkedés hatására a társaság kereskedelmi partnerei előre hozták vásárlásaikat decemberre. Így azonban lényegesen nagyobb készlettel kezdték az idei évet, ami a társaság január-márciusi értékesítését fogja negatívan érinteni.
A közepes árfekvésű italoknál volt egy kis plusz
A 2012. április-novemberi piackutatási adatok a korábbi negatív tendenciák folytatódását mutatják a magyarországi égetett szeszes ital piacon. Az értékesített volumen továbbra is 17 százalékos csökkenést mutat a tavaly április-novemberi időszakhoz képest, értékben a csökkenés 2,3 százalék. A prémium és kommersz termékek forgalma nemcsak volumenben, hanem értékben is tovább csökken (a prémium 2, a kommersz 7,9 százalékkal). A közepes árfekvésű (minőségi) italok árbevétele 5,9 százalékkal emelkedett. A kiskereskedelemben és a gasztronómiában közel azonos az átlagos visszaesés (1,8, illetve 2,8 százalék).
|