4p

 

K:      Villány kapcsán újabban egyre gyakrabban tűnik fel a Jammertal Borbirtok neve. Miről is van pontosan szó?


V:      A kifejezés összefoglaló neve borászati befektetéseinknek, melyekkel a villányi borvidék egyre jelentősebb szereplőjévé váltunk az elmúlt évtizedben.  Hozzánk tartozik két világszínvonalú pincészet, egy gyönyörű látogatóközpont és egy – elsősorban bordeaux-i fajtákra koncentráló – szőlőbirtok. Ez idő alatt 4 különböző kereskedelmi márkát építettünk fel: Jammertal, Wunderlich, Cassiopeia és Koh-I-Noor.

 

 

K:      Miért volt szükség ennyi brand kialakítására és nem okoz-e ez értetlenséget a piacon?

V:      Pontos és jól átgondolt tervet követtünk. Figyelembe vettük mindazokat a tényezőket, melyek alapvetően befolyásolhatják munkánk sikerét: a mikroklímát és annak változékonyságát, a talajadottságokat, a számba jöhető szőlőfajtákat, a technológiai sokszínűséget és végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a különböző piaci igényeket.

Koncepciónk első alappillére az, hogy bármilyen ár-kategóriájú bort készítünk, annak a terméknek a legjobb elérhető ár/érték arányt kell tükröznie.

A következő fontos tényező a rugalmasság: minden évjárat más-és más, ezért a megfelelő magas minőség biztosítása érdekében gyorsan és célszerűen kell reagálnunk a mindenkori szüretek sajátosságaira. Kapacitásunk évente közel egymillió palacknyi bor (ennek 90%-a vörösbor), melyek mennyiségi és minőségi eloszlását nem lehet standardizálni.

Vannak kedvezőtlen évjáratok (ilyen volt a 2004, 2005, 2010 és 2014), melyekben a hűvös, csapadékos időjárás miatt egészen másfajta stratégiát kell követnünk, mint a nagy évjáratokban (2006, 2007, 2011, 2012). A teljesség kedvéért még megemlíthetjük a kimaradt többi esztendőt, melyeket „átlagosan jónak„ tekinthetünk, de éppen emiatt kellett bizonyos dolgokról a szüreti időszakban olyan gyorsan (lehetőleg jól) döntenünk a még magasabb elérhető minőség érdekében, mint egy időzavarban lévő sakkozónak.

Bár a szőlészet/borászat csapatmunka, meg kell jegyeznünk, hogy főborászunk, Szabó Kata Veronika és a szőlészeti felügyeletért felelős Nagy Zsolt munkatársaink felkészültsége és kezdeményezőkészsége nélkül aligha lettünk volna képesek arra a rendkívül magas színvonalra, melynek elérését elsődleges célként tűztük ki magunk elé.

Visszatérve márkáinkhoz: elhatározottságunk és lehetőségeink is megvoltak ahhoz, hogy optimálisan igazodjunk a különböző piaci igényekhez. Más az elvárása az színvonalas tömeg-kiskereskedelemnek és más a különleges tételeket elváró – és ezt megfizetni szándékozó – egyedi (nagy)megrendelőknek. Ennek megfelelően alkottunk meg négy kategóriát alapvetően négy különböző piaci szegmens számára:

Wunderlich        :        kiskereskedelem

Jammertal          :        gasztronómia

Cassiopeia           :        kimagasló évjáratok válogatott tételei

Koh-I-Noor          :        legkiválóbb évjáratok nagyon ritkán adódó szelekciói

K:      A különböző kiskereskedelmi láncokban a Wunderlich márkanév alatt különböző arculatú borokkal találkozunk. Mi ennek az oka?

V:      Az egyes nagy láncok szeretnek „személyre szabott” termékeket kínálni. Ez a kívánalmuk szerencsésen találkozott össze azzal a lehetőséggel, mellyel –vörösbor készítése kapcsán az országban szinte egyedülállóan- rendelkezünk.

Nagy mennyiségű kitűnő minőségű vörösbor áll évről évre rendelkezésünkre, melyek a villányi borvidéken belül különböző területekről kicsit különböző időpontokban szüretelt szőlőből készülnek, esetenként más-más erjesztési és érlelési móddal. E sokszínűség módot nyújt arra, hogy hasonlóan magas minőségű, de mégis egyedi tételeket állítsunk össze legfontosabb nagy partnereink számára. Így a Wunderlich sorozatból a LIDL-nek a BÁRSONY CUVÉE, az AUCHAN-nak a 400 ARPENSIS, a SPAR-nak a SPAR VÁLOGATÁS, míg a CBA üzleteknek a munkanevén „osztott címkés„ változat készül „méretre szabva”. Ha valamire, a borkóstolásra igazán illik, hogy a „változatosság gyönyörködtet”. Minden borkedvelőnek javasoljuk, hogy bátran ismerkedjenek a látszatra ugyanazon borfajták ezerarcú megjelenéseivel a különböző termékeink kóstolgatása során.

Címkék: Statikus tartalom

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Statikus tartalom Budapest Borfesztivál 2024 - Nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2024. augusztus 12. 08:33
A Budapest Borfesztivál 2024 kérdőív nyereményjáték szabályzata.
Statikus tartalom Privátbankár.hu Klasszis 2024 - nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:01
Klasszis 2024 - nyereményjáték szabályzat
Statikus tartalom Privátbankár.hu Klasszis 2023 - nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2023. március 30. 17:07
Klasszis 2023 - nyereményjáték szabályzat
Statikus tartalom Budapest Borfesztivál 2022 - Nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2022. augusztus 22. 10:15
A Budapest Borfesztivál 2022 kérdőív nyereményjáték szabályzata.
Statikus tartalom Klasszis 2022 - regisztráció
Privátbankár.hu | 2022. március 26. 14:51
Regisztráció a 2022. április 14-i djátadóra
Statikus tartalom Klasszis 2022 - Alapkezelői szavazás
Privátbankár.hu | 2022. március 21. 11:31
Statikus tartalom Klasszis 2022 - nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2022. március 11. 12:00
Klasszis 2022 - nyereményjáték szabályzat
Statikus tartalom Budapest Borfesztivál 2021 - Nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2021. szeptember 8. 17:27
A Budapest Borfesztivál 2021 kérdőív nyereményjáték szabályzata.
Statikus tartalom Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! Diákverseny - beharangozó
- | 2020. május 2. 14:41
Regisztráció a május 27-i online találkozóra.
Statikus tartalom Médiaajánlat politikai hirdetésre
Privátbankár.hu | 2016. július 7. 10:23
 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG