4p

 

K:      Villány kapcsán újabban egyre gyakrabban tűnik fel a Jammertal Borbirtok neve. Miről is van pontosan szó?


V:      A kifejezés összefoglaló neve borászati befektetéseinknek, melyekkel a villányi borvidék egyre jelentősebb szereplőjévé váltunk az elmúlt évtizedben.  Hozzánk tartozik két világszínvonalú pincészet, egy gyönyörű látogatóközpont és egy – elsősorban bordeaux-i fajtákra koncentráló – szőlőbirtok. Ez idő alatt 4 különböző kereskedelmi márkát építettünk fel: Jammertal, Wunderlich, Cassiopeia és Koh-I-Noor.

 

 

K:      Miért volt szükség ennyi brand kialakítására és nem okoz-e ez értetlenséget a piacon?

V:      Pontos és jól átgondolt tervet követtünk. Figyelembe vettük mindazokat a tényezőket, melyek alapvetően befolyásolhatják munkánk sikerét: a mikroklímát és annak változékonyságát, a talajadottságokat, a számba jöhető szőlőfajtákat, a technológiai sokszínűséget és végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a különböző piaci igényeket.

Koncepciónk első alappillére az, hogy bármilyen ár-kategóriájú bort készítünk, annak a terméknek a legjobb elérhető ár/érték arányt kell tükröznie.

A következő fontos tényező a rugalmasság: minden évjárat más-és más, ezért a megfelelő magas minőség biztosítása érdekében gyorsan és célszerűen kell reagálnunk a mindenkori szüretek sajátosságaira. Kapacitásunk évente közel egymillió palacknyi bor (ennek 90%-a vörösbor), melyek mennyiségi és minőségi eloszlását nem lehet standardizálni.

Vannak kedvezőtlen évjáratok (ilyen volt a 2004, 2005, 2010 és 2014), melyekben a hűvös, csapadékos időjárás miatt egészen másfajta stratégiát kell követnünk, mint a nagy évjáratokban (2006, 2007, 2011, 2012). A teljesség kedvéért még megemlíthetjük a kimaradt többi esztendőt, melyeket „átlagosan jónak„ tekinthetünk, de éppen emiatt kellett bizonyos dolgokról a szüreti időszakban olyan gyorsan (lehetőleg jól) döntenünk a még magasabb elérhető minőség érdekében, mint egy időzavarban lévő sakkozónak.

Bár a szőlészet/borászat csapatmunka, meg kell jegyeznünk, hogy főborászunk, Szabó Kata Veronika és a szőlészeti felügyeletért felelős Nagy Zsolt munkatársaink felkészültsége és kezdeményezőkészsége nélkül aligha lettünk volna képesek arra a rendkívül magas színvonalra, melynek elérését elsődleges célként tűztük ki magunk elé.

Visszatérve márkáinkhoz: elhatározottságunk és lehetőségeink is megvoltak ahhoz, hogy optimálisan igazodjunk a különböző piaci igényekhez. Más az elvárása az színvonalas tömeg-kiskereskedelemnek és más a különleges tételeket elváró – és ezt megfizetni szándékozó – egyedi (nagy)megrendelőknek. Ennek megfelelően alkottunk meg négy kategóriát alapvetően négy különböző piaci szegmens számára:

Wunderlich        :        kiskereskedelem

Jammertal          :        gasztronómia

Cassiopeia           :        kimagasló évjáratok válogatott tételei

Koh-I-Noor          :        legkiválóbb évjáratok nagyon ritkán adódó szelekciói

K:      A különböző kiskereskedelmi láncokban a Wunderlich márkanév alatt különböző arculatú borokkal találkozunk. Mi ennek az oka?

V:      Az egyes nagy láncok szeretnek „személyre szabott” termékeket kínálni. Ez a kívánalmuk szerencsésen találkozott össze azzal a lehetőséggel, mellyel –vörösbor készítése kapcsán az országban szinte egyedülállóan- rendelkezünk.

Nagy mennyiségű kitűnő minőségű vörösbor áll évről évre rendelkezésünkre, melyek a villányi borvidéken belül különböző területekről kicsit különböző időpontokban szüretelt szőlőből készülnek, esetenként más-más erjesztési és érlelési móddal. E sokszínűség módot nyújt arra, hogy hasonlóan magas minőségű, de mégis egyedi tételeket állítsunk össze legfontosabb nagy partnereink számára. Így a Wunderlich sorozatból a LIDL-nek a BÁRSONY CUVÉE, az AUCHAN-nak a 400 ARPENSIS, a SPAR-nak a SPAR VÁLOGATÁS, míg a CBA üzleteknek a munkanevén „osztott címkés„ változat készül „méretre szabva”. Ha valamire, a borkóstolásra igazán illik, hogy a „változatosság gyönyörködtet”. Minden borkedvelőnek javasoljuk, hogy bátran ismerkedjenek a látszatra ugyanazon borfajták ezerarcú megjelenéseivel a különböző termékeink kóstolgatása során.

Címkék: Statikus tartalom

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Statikus tartalom Privátbankár.hu Klasszis 2023 - nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2023. március 30. 17:07
Klasszis 2023 - nyereményjáték szabályzat
Statikus tartalom Budapest Borfesztivál 2022 - Nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2022. augusztus 22. 10:15
A Budapest Borfesztivál 2022 kérdőív nyereményjáték szabályzata.
Statikus tartalom Klasszis 2022 - regisztráció
Privátbankár.hu | 2022. március 26. 14:51
Regisztráció a 2022. április 14-i djátadóra
Statikus tartalom Klasszis 2022 - Alapkezelői szavazás
Privátbankár.hu | 2022. március 21. 11:31
Statikus tartalom Klasszis 2022 - nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2022. március 11. 12:00
Klasszis 2022 - nyereményjáték szabályzat
Statikus tartalom Budapest Borfesztivál 2021 - Nyereményjáték szabályzat
Privátbankár.hu | 2021. szeptember 8. 17:27
A Budapest Borfesztivál 2021 kérdőív nyereményjáték szabályzata.
Statikus tartalom Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! Diákverseny - beharangozó
- | 2020. május 2. 14:41
Regisztráció a május 27-i online találkozóra.
Statikus tartalom Médiaajánlat politikai hirdetésre
Privátbankár.hu | 2016. július 7. 10:23
 
Statikus tartalom Pörög a hazai és a globális ingatlanpiac: most Ön is profitálhat belőle!
Privátbankár.hu | 2016. május 11. 16:22
Több éve folyamatos fellendülés jellemzi a globális, fejlett és 2013 óta a hazai ingatlanpiacokat is. Ez a trend a befektetők aktivitására is pozitív hatással van. Az OTP szakértői szerint a hazai kereskedelmi ingatlanpiac nyolc éve nem volt ilyen erős, a piacot rekord bérlői kereslet, alacsony üresedési ráták és európai szinten is magas hozamok jellemzik.
Statikus tartalom Mítosz az olcsó utángyártott tintapatron?
Privátbankár.hu | 2015. november 2. 14:46
Valóban olcsóbban nyújtják a megszokott nyomtatási minőséget az utángyártott tintapatronok? A nem eredeti patronok képességeit illetően számos mítosz él, a kutatások szerint azonban ezek nem minden esetben állják meg a helyüket a gyakorlatban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG