Milyen CRM szoftverek léteznek?
1. Felhő és szerver alapú
Felhasználási módját tekintve kétféle CRM rendszer létezik: felhő, és szerver-kliens alapú.
A szerver-kliens alapú megoldásnak az az előnye, hogy adataid teljes egészében a te kezedben maradnak. Valamint ezeket a szoftvereket csak egyszer kell megvenni, és örökre a tiéd.
Ezzel szemben a felhő alapú CRM szoftverek, mint ahogyan a MiniCRM is, szabadságot adnak használat közben. Mivel nem vagy a CRM-et tároló szerverhez kötve, ezért bármikor hozzáférsz az elmentett információkhoz, akár konferencián vagy, akár otthonról dolgozol.
A MiniCRM-et nem kell telepíteni, használatához elég egy böngésző. Így bármilyen eszközről és platformról eléred az összes adatot, és az automatikus szinkronizációnak köszönhetően azonnal látod, ha valamelyik kollégád felvett egy új eseményt vagy teendőt.
A felhő alapú rendszerek mellett szól az is, hogy nem kell foglalkozni a szoftver frissítésével, mivel ez is automatikusan történik.
2. Nagyvállalati és kisvállalati rendszerek
A nagyvállalatoknál a CRM rendszer bevezetését elsősorban a felső vezetés szorgalmazza azért, hogy nyomon követhessék az értékesítés munkáját, kimutatásokat láthassanak az eladásokról, bevételekről, stb. Méretükből adódóan összetettebb rendszerre van szükségük, amely bevezetése több hónapot is igénybe vehet, és ez az árfekvésben is megmutatkozik.
Ezzel szemben a KKV-k az értékesítésre helyezik a hangsúlyt, így maga a CRM szoftver sem olyan összetett, mint egy nagyvállalati verzió. Mivel felhasználói felülete egyszerűbb, így bevezetni is lényegesen egyszerűbb, gyorsabb, és olcsóbb. Alkalmazása a kollégák közötti kommunikációt hivatott megkönnyíteni.
3. Funkciók
Mivel mindenkinek mások az igényei, ezért mindenki mást fog elvárni a CRM-jétől is.
Először is pontosan meg kell határoznod, hogy milyen területeken szeretnél fejlődést látni, és ezeket konkretizálnod is kell. Azt ugyanis nem tudod mérni, hogy „jó lenne, ha többen olvasnák a hírlevelemet”. Mennyivel többen? Mit tudsz tenni ennek érdekében?
Ezt úgy tudod pontosítani, hogy „10%-kal növelni szeretném a hírlevelet megnyitók számát, és 5%-kal az átkattintók arányát. Ennek érdekében új, figyelemfelkeltőbb tárgyat fogok beírni, és mindent A/B tesztelni fogok, hogy lássam, melyik érdekli jobban az embereket.”
Ha már tudod, hogy miken szeretnél javítani, könnyebben be tudod határolni, hogy az ideális CRM rendszernek milyen funkciókkal kell rendelkeznie. Több rendszer, mint ahogyan a MiniCRM is, tesztidőszakot ajánl, hogy ki tudd próbálni, mielőtt elkötelezed magad.
Azt még fontos tudnod, hogy a kidolgozott stratégia nem önjáró. Azaz a CRM-ből kinyert adatok alapján rendszeres újragondolást, csiszolást, fejlesztést igényel ahhoz, hogy hosszú távon is hatékony legyen.
Miután kiválasztottad a megfelelőt…
Ha sikerült döntened egy rendszer mellett, a kollégáidat is ösztönöznöd kell, hogy használják. Jó motiváció lehet, ha részletesen elmagyarázod nekik, hogy mi mindenben fogja a CRM megkönnyíteni a munkájukat.
Az egyik ilyen könnyítés a korábban már említett automatizmus, ami átveszi a munkatársaktól a monoton, unalmas feladatok elvégzését. Az ütemezés lehetővé teszi, hogy az előre megtervezett kampányok kezdési dátumát ne kelljen észben tartaniuk és manuálisan elindítaniuk, így a munkavégzés is kevésbé stresszes lesz. Az így megtakarított időt arra tudjátok fordítani, hogy ügyfeleitekkel érdemben foglalkozzatok.
A CRM-re váltás egyben szemléletmód váltást is jelent. A MiniCRM teljes körű integrálása a mindennapokba jelentősen fellendítheti vállalkozásodat. Munkatársaid hatékonyabbak, ügyfeleid elégedettebbek lesznek, bevételed pedig növekedésnek indul.