3p
Harminc helyett öt csuklós buszt sikerült időre leszállítani Budapestre, és ezek sincsenek forgalomban.
Többen adták át a buszokat, mint ahány időre elkészült. Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára beszédet mond a BKV Modulo M168 D típusú metrópótló buszainak átadásán 2018. január 19-én. A háttérben Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes, Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója és Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. ügyvezető igazgatója. MTI Fotó: Balogh Zoltán

A harmincadik Modulo 168 d típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig a BKV-nak, de a kormány reményei szerint a "hazai gyártást fellendítő" Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze 5 járművet szállított le a főváros közlekedési cégének - írja a Népszava.

A késedelmes teljesítés miatt járművenként napi 150 ezer forintos kötbérre jogosult a megrendelő, de a BKV nem adott egyértelmű választ a lapnak arra vonatkozóan, hogy érvényesíti-e kötbér-jogosultságát a céggel szemben.

Azt viszont elismerték, hogy egy korábban elmaradt 100 millió forintos kötbér-követelés miatt már perben állnak a céggel.A buszok értéke egyenként nettó 86 millió forint, a 30 darab beszerzésére nettó 2,6 milliárd forintot fordított volna a BKV, de az elmaradás miatt csak az elkészült öt darab árát fizette ki, és még ezek sem álltak forgalomba.

Az IEAG-nak összesen 180 csuklóst kellett volna legyártania áprilisra, ebből a nagyobb tétel, 150 darab a Volánbusz megrendelése. A társaság nem reagált a lap azzal kapcsolatos megkeresésére, hogy kaptak-e a járművekből.

Nagyon akarnák a magyar buszt, de így nem fog menni

A magyar buszgyártás fényes múltja és kérdőjeles jövője közkedvelt lakossági téma, a  kormány 2016-ban pedig még egy Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Programot is elfogadott, hogy fellendítse az iparágat, miközben a helyi és helyközi közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkját megújítja. Lepsényi István NGM-államtitkár még januárban is arról beszélt: a 3-as metró pótlásához a BKV-nak 2018-ban mintegy 30 darab csuklós autóbuszra van szüksége, hogy biztosíthassák a közlekedés zavartalan ellátását – a BKV és az IEAG ennek megfelelően megállapodott ezeknek az autóbuszoknak a gyártásáról, így március végére mind a 30 jármű a tömegközlekedési vállalat szolgálatába állhat. Ehhez képest április közepén egyetlen ilyen jármű sincs szolgálatban a fővárosban.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jókora gyomrosba szaladt bele a Volkswagen
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 10:33
Itt vannak a 2024-es eredmények – nem szép olvasmány.
Vállalat Rangos lista élére került Magyarország
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 16:33
A budapesti repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között 2022-ben után 2024-ben is.
Vállalat A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
PR | 2025. március 10. 10:14
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
Vállalat Lakatot tesz a vajdasági gyárára a német autóipari beszállító
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 15:29
Egy több mint másfél évtizede működő autóipari beszállítói üzemet zárnak be Szerbiában, azzal az indokkal, hogy a német autóipar sorvadása miatt egyszerűen feleslegessé vált a tevékenysége.
Vállalat Források és lehetőségek: így segíti a kkv-k növekedését a Demján Sándor Program
PR | 2025. március 7. 12:32
A magyar kis- és középvállalkozások számára a beruházások és a növekedés kulcsa a megfelelő finanszírozási és támogatási rendszer. Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a Cégkassza Podcast legújabb adásában kiemelte, hogy az 1400 milliárd forintos támogatási összeggel indított Demján Sándor Program elemei pontosan ennek megfelelően, több szereplő bevonásával kerültek kidolgozásra.
Vállalat A Volkswagen kivételezettnek érzi magát
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 09:05
A Volkswagen csütörtökön közölte, hogy az Észak-Amerikában gyártott járműveire valószínűleg nem vonatkoznak majd a 25 százalékos vámok, amelyeket Donald Trump amerikai elnök a Mexikóból és Kanadából származó importra vetett ki.
Vállalat Az OTP hozta az elvárt eredményt
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 07:31
A bank konszolidált, korrigált adózás utáni eredménye 2024 utolsó negyedévében 249,7 milliárd forintot tett ki, nagyjából az elemzői várakozásokkal összehangban.
Vállalat Nagyot húz a nadrágszíjon a DHL, nyolcezer ember bánhatja
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 13:02
A német piacon válnak meg több ezer munkavállalótól, egymilliárd eurót spórolnának vele.
Vállalat Hódítanak Svájcban a magyar implantológiai szakemberek
PR | 2025. március 6. 12:03
A magyar fogászat évek óta nemzetközileg elismert, különösen az implantológia területén. A hazánkban alkalmazott modern technológiának, a magasan képzett szakembereknek és a versenyképes áraknak köszönhetően egyre több nyugat-európai páciens választja Magyarországot a fogászati kezeléseik célpontjául.
Vállalat Bajban a Pfizer, pert vesztettek a vakcinákkal kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 10:11
A Modernánál viszont örülhetnek az ítéletnek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG