3p
Csak idő kérdése volt, hogy valaki ne jelentkezzen a menekültek elérhető árú repülőn való utaztatására. Nos, itt van most a korábban állandó botrányairól ismert, egyébként olcsó és sikeres légitársaság, a Ryanair. Beszáll a menekültügybe, felrúgva 1-2 szabályt, de hát ki tartja be mostanában Schengent, Dublint?

Amióta a menekültek özönlenek Európa felé, és fogadókészség is van, jogosan merül fel a kérdés, hogy miért kell a migránsoknak több ezer kilométert gyalogolni, buszozni, vonatozni, határokon bujkálni, embercsempészeket hizlalni, amikor van olyan közlekedési eszköz, amelyik gyorsan, egyben megteszi a nagy távot?

Nem illik

Természetesen azért nem, mert az egész folyamat nem legálisan zajlik, csak épp mindenki félrenéz. Nem engedhetnék be őket a görögök, így hagyják hogy átkeljenek csónakokon a tengeren, utána a szigeteken már muszáj megmenteni őket, mindjárt el is fuvarozzák őket a határra. Ott Macedónia készséggel átveszi, elszállítja a szerb határra, és átgyalogoltatja őket a következő országba. És ez így megy, minket is beleértve, a célországig. A helyzet annyival lett csak jobb, hogy most már nem embercsempészek szállítanak, hanem maguk az államok.

De ha úgyis ezt teszi mindenki, miért ne lehetne repülővel? Egyszerű: hivatalosan repülőt küldeni nem lehet félrenézve, az egy sokkal tudatosabb döntés a menekültek felvállalására. Most mondhatják a németek, hogy akit Ausztria letesz a határukon, azt kötelesek befogadni, de mégis más, mintha maguk mennének értük Törökországba, vagy ha egyáltalán csak lehetővé tennék a légitársaságoknak, hogy elszállítsák őket, ha ki tudják fizetni a jegyet.

Fütyül rá

A légitársaságokat azonban szigorú szabályozás köti: ők csak olyan utast vehetnek fel, aki jogosult a célországba utazni, ha pedig vízumköteles országból jön, akkor rendelkeznie kell vízummal. Ezt a hatóságok és a légitársaságok komolyan is veszik. A botrányokat marketingcélra ügyesen felhasználó Ryanair most egy nagy kavicsot hajít az állóvízbe. Közölte, hogy bizonyos járatokra felveszi a menekülteket, függetlenül attól, hogy jogosultak-e a célországba utazni, vagy nem.

 

 

Október 12-től a légitársaság a görögországi Kos szigetéről, Montenegróból, Pozsonyból és Budapestről a Németországba, Belgiumba, Dániába, Franciaországba, Spanyolországba és Olaszországba induló járatokon nem ellenőrzi a vízumok meglétét. A jelenlegi szabályok minden egyes jogtalan utas esetében legalább 3000 euróval büntetik a légitársaságokat.

Próba, szerencse, terjeszkedés

A Ryanair kétségesnek tartja, hogy a jelenlegi helyzetben ezt alkalmazni fogják vele szemben, hisz ha a földi határokon mindenki elfordítja a fejét, és nem tartja be a szabályokat, akkor nekik miért kellene? Hozzáteszik, ha meg is büntetik őket, büszkén fognak fizetni. Persze nyilván nem a fejenkénti 3000 eurót: abba hamar belerokkannának. Inkább csak egy marketingfogásról lehet szó, ha tényleg bevasalják rajtuk a pénzt, majd visszakoznak, de közben hivatkozhatnak arra, hogy az ő megoldásuk mennyivel humánusabb a földön uralkodó állapotoknál.

A Ryanair egyidejűleg több új járatot is indít, és deklarálta is, hogy a német piacból a jelenleginél sokkal nagyobb szeletet szeretne kihasítani.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG