3p
Csak idő kérdése volt, hogy valaki ne jelentkezzen a menekültek elérhető árú repülőn való utaztatására. Nos, itt van most a korábban állandó botrányairól ismert, egyébként olcsó és sikeres légitársaság, a Ryanair. Beszáll a menekültügybe, felrúgva 1-2 szabályt, de hát ki tartja be mostanában Schengent, Dublint?

Amióta a menekültek özönlenek Európa felé, és fogadókészség is van, jogosan merül fel a kérdés, hogy miért kell a migránsoknak több ezer kilométert gyalogolni, buszozni, vonatozni, határokon bujkálni, embercsempészeket hizlalni, amikor van olyan közlekedési eszköz, amelyik gyorsan, egyben megteszi a nagy távot?

Nem illik

Természetesen azért nem, mert az egész folyamat nem legálisan zajlik, csak épp mindenki félrenéz. Nem engedhetnék be őket a görögök, így hagyják hogy átkeljenek csónakokon a tengeren, utána a szigeteken már muszáj megmenteni őket, mindjárt el is fuvarozzák őket a határra. Ott Macedónia készséggel átveszi, elszállítja a szerb határra, és átgyalogoltatja őket a következő országba. És ez így megy, minket is beleértve, a célországig. A helyzet annyival lett csak jobb, hogy most már nem embercsempészek szállítanak, hanem maguk az államok.

De ha úgyis ezt teszi mindenki, miért ne lehetne repülővel? Egyszerű: hivatalosan repülőt küldeni nem lehet félrenézve, az egy sokkal tudatosabb döntés a menekültek felvállalására. Most mondhatják a németek, hogy akit Ausztria letesz a határukon, azt kötelesek befogadni, de mégis más, mintha maguk mennének értük Törökországba, vagy ha egyáltalán csak lehetővé tennék a légitársaságoknak, hogy elszállítsák őket, ha ki tudják fizetni a jegyet.

Fütyül rá

A légitársaságokat azonban szigorú szabályozás köti: ők csak olyan utast vehetnek fel, aki jogosult a célországba utazni, ha pedig vízumköteles országból jön, akkor rendelkeznie kell vízummal. Ezt a hatóságok és a légitársaságok komolyan is veszik. A botrányokat marketingcélra ügyesen felhasználó Ryanair most egy nagy kavicsot hajít az állóvízbe. Közölte, hogy bizonyos járatokra felveszi a menekülteket, függetlenül attól, hogy jogosultak-e a célországba utazni, vagy nem.

 

 

Október 12-től a légitársaság a görögországi Kos szigetéről, Montenegróból, Pozsonyból és Budapestről a Németországba, Belgiumba, Dániába, Franciaországba, Spanyolországba és Olaszországba induló járatokon nem ellenőrzi a vízumok meglétét. A jelenlegi szabályok minden egyes jogtalan utas esetében legalább 3000 euróval büntetik a légitársaságokat.

Próba, szerencse, terjeszkedés

A Ryanair kétségesnek tartja, hogy a jelenlegi helyzetben ezt alkalmazni fogják vele szemben, hisz ha a földi határokon mindenki elfordítja a fejét, és nem tartja be a szabályokat, akkor nekik miért kellene? Hozzáteszik, ha meg is büntetik őket, büszkén fognak fizetni. Persze nyilván nem a fejenkénti 3000 eurót: abba hamar belerokkannának. Inkább csak egy marketingfogásról lehet szó, ha tényleg bevasalják rajtuk a pénzt, majd visszakoznak, de közben hivatkozhatnak arra, hogy az ő megoldásuk mennyivel humánusabb a földön uralkodó állapotoknál.

A Ryanair egyidejűleg több új járatot is indít, és deklarálta is, hogy a német piacból a jelenleginél sokkal nagyobb szeletet szeretne kihasítani.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG