5p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogyan Valentin-nap előtt, ezúttal is számtalan sajtóközleményt kapott szerkesztőségünk a cégektől a Nemzetközi Nőnap közeledtével. Női vállalatvezetők, új logó, visszatérés a munkába, sminkelés a gumigyárban, a legnépszerűbb virágok és egy nőnapi adatcsokor március 8-ára. Ki és mivel akart ezúttal bekerülni a hírekbe?
(Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Cégvezető nők - nem is állunk olyan rosszul

A K&H-tól megtudtuk, közel minden harmadik magyar cégnek női vezetője van. A bank közleménye egyúttal arra is felhívja a figyelmet, hogy március 8-án manapság virággal, csokoládéval és bókokkal kedveskedünk női ismerőseinknek, holott eredetileg ez a nők egyenjogúságával és szabad munkavállalásával kapcsolatos mozgalom napja volt. Azóta pedig nagyot fordult a világ, és a nők üzleti életben betöltött szerepéhez kétség sem férhet. A női tulajdonú vagy nők által vezetett vállalkozások szempontjából Magyarország az előkelő 12. helyen szerepel a Mastercard Női Vállalkozói Index 57 országot vizsgáló listáján, annak köszönhetően, hogy hazánkban 28,1 százaléke ezen cégek aránya.

A Vodafone Magyarország a Nemzetközi Nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logóját, demonstrálva ezzel az egyenlőség szerepét a vállalat életében. A mobilszolgáltatónál egyébként világszinten jelenleg több mint 38 ezer nő dolgozik.

Hogyan térhet vissza egy anya a munka világába?

Hősnőké a jövő! Ezzel a szlogennel publikálta közös nőnapi kampányfilmjét a Coca-Cola Magyarország és a Loffice Coworkid. A tavalyi #jövőanyukája programsorozat idén több szakmai nappal, vállalkozói workshoppal, munkaerőpiaci visszatérést támogató meetuppal és #énjövőm tréninggel készültek, hogy elősegítsék a nők esélyegyenlőségének javítását. Ennek oka, hogy a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a magyarországi foglalkoztatottak csupán 4 százaléka dolgozott részmunkaidőben. Ez a szám messze elmarad az Európai Unió 19 százalékos átlagától, nem is beszélve Hollandia csaknem 50 százalékáról. Pedig a rugalmas munkaidő nagyban elősegíti a kisgyermekesek munkaerőpiaci érvényesülését.

Rózsa, bevásárlás és a szemét levitele

Nőnap előtt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével együttműködve készített virágpiaci körképet. A tapasztalatok szerint ajándékozottanként jellemzően legalább ezer forintért vásárol egy-egy vevő virágot, jellemzően hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt.

A Nielsen felmérése szerint százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A piackutató felmérése arra is rávilágított, hogy a párkapcsolatban élő magyar nők 60 százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut.

Sminkelés a gumigyárban

A tatabányai Bridgestone virágcsokor mellett egy tavaszi sminkelést ad kolléganőinek a nőnap alkalmából. Az abroncsgyár az ünnep alkalmából rendhagyó műszakokat szervez, amelyek során a cégnél dolgozó hölgyeket sminkes szakemberek szépítik meg. A vállalatnak egyébként az 1200 dolgozója közül 140 nő.

A Bisnode céginformációs vállalat a női cégtulajdonosok és vállalatvezetők gazdaságra gyakorolt hatását vizsgálta. A top 3 ország, ahol a hölgyek a legnagyobb befolyással bírnak:

1. Lengyelország 
2. Szlovénia 
3. Magyarország

Vállalkozó nők

Nőnap alkalmából a Visa egy programot indított, amelynek keretében keresik a leginnovatívabb női vállalkozókat. A "Visa Mindenhol: Globális Női Kiadás" címet viselő program felhívja  a vállalkozó nőket szerte a világon, hogy különböző kihívásokat oldjanak meg a fintech és a társadalmi hatások területén. A világ vezető digitális fizetési vállalattól megtudtuk azt is, több mint 163 millió nő kezdett világszerte saját vállalkozásba az elmúlt öt évben, ami a teljes dolgozó népesség 37 százaléka.

Spórolósabbak a nők

Az Aegon egy kutatást készített. A magyar nők tudatosabban bánnak a pénzzel, így a nyugdíjas éveikre is nagyobb arányban gondolnak, mint a férfiak. A biztosítótársaság szerint a legkevesebb vesződséggel járó csoportos beszedést választó ügyfelek 55 százaléka nő. A megkérdezettek 84 százaléka tervezi a nyugdíjas éveit pénzügyileg, de közülük csak minden második írja is le a pontos terveit. A kutatás őket igazolja: az írásban tervezők 52 százaléka nagyon biztos abban, hogy kényelmesen élhet majd idős korában, míg azok között, akik nem vetik papírra a terveiket, ez az arány csak 28 százalék. A legtudatosabbak jóval nagyobb arányban is takarítanak meg: 68 százalékuk tesz félre, miközben az írásban nem tervezők között ez az arány nem éri el az 50 százalékot. Akik pedig még fejben sem gondolnak a nyugdíjas éveikre, a megtakarítók aránya mindössze 18 százalék.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) egy „Nőnapi adatcsokor” című infografikájával lepte meg szerkesztőségünket. Eszerint a magyar nők előbb szülnek (1,1 évvel), mint az európai átlag, a várható élettartam viszont kevesebb (4,5 évvel). A KSH adata is azt mutatja, Magyarország jobban áll a női cégvezetők arányában. Míg az EU-s átlag 33,6 százalék, nálunk ez a szám 39,3 százalék.

+1: Hamár KSH, különös vételen, de ma még az infláció is nő. A statisztikai hivatal pénteken közölt adatai szerint februárban a fogyasztói árak átlagosan 3,1 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Az elemzők 3 százalék alatti inflációs adatot vártak.

Tavaly és tavaly előtt ezeket a közleményeket kaptuk a cégekről:

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Óriási leépítésre készül a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 15:45
Világszerte szüntetnek meg munkahelyeket.
Vállalat Nagyot dobást jelentett a UniCredit
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 14:51
A UniCredit csoport 8,3 százalékkal, rekordszintre növelte profitját az idei első negyedévben, bevétele 2,8 százalékkal bővült.
Vállalat Kiakadtak a dolgozók: sztrájk készül a német autógyárban
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 14:29
Szerdán indul a munkabeszüntetés.
Vállalat Dúsgazdaggá tette az egyik amerikai államot a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 13:25
A netes keresőmotort kifejlesztő és üzemeltető cég milliárdos kifizetéssel rendezte adatvédelmi vitáját Texassal.
Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
Vállalat Cash flow válság a növekedési szakaszban – hogyan ne akadj el?
PR | 2025. május 7. 12:51
Sokan azt gondolják, hogy a pénzügyi nehézségek a stagnálással vagy visszaeséssel járnak együtt. Pedig a valóság az, hogy a vállalkozások jelentős része épp a növekedés szakaszában szembesül likviditási problémákkal. Amikor nő az értékesítés, bővül az ügyfélkör, és egyre több megrendelés érkezik. Az öröm mellett nő a nyomás is: nagyobb árukészlet, több munkatárs, fejlettebb logisztikai háttér – vagyis egyre nagyobb finanszírozási igény.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG