Az új szabályozás 2016 végéig biztosít kedvezményt, a cél a stagnáló autópiac fellendítése, a szakértők véleménye ugyanakkor megoszlik az intézkedésről.
Vajon tényleg csak pénzkérdés?
A Bernstein piackutató cég munkatársai úgy vélik, hogy a csökkenő árak ellenére is gyenge autóipari kereslet sokkal inkább a gazdasági bizonytalansághoz és a vásárlói hozzáálláshoz kötődik, mintsem az árazáshoz és a megfizethetőséghez.
Yale Zhang, a pekingi központú Automotive Foresight tanácsadó vállalat igazgatója viszont arra számít, hogy az áfacsökkentés hatására havonta 100 ezerrel nő az értékesített gépjárművek száma, az idei év végéig pedig összesen 300-500 ezer autóval többet adhatnak el a gyártók.
25 éve most először állt meg a fejlődés
Kína 2009 óta a világ legnagyobb gépjárműpiacának számít, ahol az értékesített járművek csaknem 70 százaléka 1600 köbcentinél kisebb lökettérfogatú. A piaci forgalom azonban az idei első nyolc hónapban stagnált, amire 1990 óta nem volt példa.
A Kínai Autógyártók Szövetsége animgifben, ekkora méretben teszi közzé a friss statisztikáit honlapján - ezzel szolgálhatunk. |
Az áfacsökkentés a csodafegyver?
A piac felpörgetése érdekében Magyarországon is felmerült az áfacsökkentés lehetősége - igaz, nem a személyautók forgalmát akarja növelni a kormány. Varga Mihály arról beszélt a napokban: mérlegelheti a kormány, hogy csökkentse a lakásépítések 27 százalékos áfáját, amely újabb lökést adhat a beruházásoknak. Részletek >>