Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
7p

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

Negyedik nagy szereplőként az Erste is elkezdte az AutoWallis részvények elemzését. A pénzintézet az első célárát is bemondta, ami mellé vételi ajánlást fűzött.

Negyedik szereplőként az Erste is csatlakozott azokhoz az elemzőközpontokhoz, amelyek kiemelten figyelik a Budapesti Értéktőzsde Prémium Kategóriájában jegyzett AutoWallis részvényeket. Korábban az OTP 210 forintos, az MBH szintén 210 forintos, míg a Concorde 200 forintos célárat határozott meg 12 hónapos távon a tőzsde autós társaságának papírjaira.

Az Erste várakozásait Nagy András, a pénzintézet részvényelemzője osztotta meg az AutoWallis Befektetői napján csütörtökön.

Az Erste 202 forintos célárat határozott meg, vételi ajánlással. Az előrejelzés az átlaghoz képest konzervatívnak tekinthető, hiszen a négy elemzőház konszenzusa 205 forinton áll.

Nagy András elmondta, hogy az AutoWallis legnagyobb erőssége a „jól diverzifikált portfólió”, ami kiterjed a modellkínálatra (28 forgalmazott márka), valamint a földrajzi lefedettségre is (Lengyelországtól Görögországig). „Nagyon gyorsan változik az elektromos autókkal kapcsolatos szabályozás, az új autóvásárlások támogatása, ezért fontos a diverzifikáció és a nyitottság az új márkákra” – fogalmazott az elemző.

Az Erste, ahogy a többi elemzőközpont is, a célárak meghatározásakor nem számol a jövőbelik akvizíciók hatásával, csupán az organikus növekedést vizsgálja. Talán ennek is betudhatóan az árbevétel várakozása 2028-ra a negyedével, az EBITDA előrejelzése pedig a harmadával marad el az AutoWallis menedzsmentjének prognózisától.

Kínai fronton nagyon beerősített az AutoWallis

A kockázatok közül mindenképp kiemelhető az autóipar és a közép-európai tőkepiacok alulértékeltsége. Ha az iparág megítélése javulna, akkor az nagy lendületet adhatna az autóipari részvényeknek is. Emellett óriási kérdés, hogy miként alakul, visszatér-e a fogyasztói bizalom? Az elmúlt évek inflációs robbanása ugyanis nemcsak Magyarországon, hanem szerte Európában historikusan magas szintre emelte a lakossági megtakarításokat, míg a nagyobb értékű költések háttérbe szorultak. Ebből a szempontból már láthatunk pozitív jeleket, hiszen az elmúlt hónapokban ismét mérsékelt növekedés indult el az újautó-vásárlásokban.

Az elemzők egyetértenek abban, hogy a diverzifikáció és a termékpaletta növelése biztosítékot adhat a különböző iparági vagy belső működésből fakadó kockázatok kivédésére. Az AutoWallis az iparági trendeket követve leginkább a kínai autók frontján erősített be a mögöttünk hagyott időszakban.

Ormosy Gábor, a cég vezérigazgatója a kínai autókkal kapcsolatban több fontos mérföldkövet is kiemelt. 2025 áprilisában megnyitották Magyarország első vidéki BYD értékesítési pontját Győrben, augusztusban pedig egy debreceni BYD autókereskedelmi pont megnyitásáról is megállapodtak. Idén májusban, a Salvador Caetano Csoporttal együttműködve kizárólagos forgalmazói lettek az XPENG kínai prémium márkának Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban. A kiskereskedelmi értékesítés októberben indul. Emellett kizárólagos importőri jogokat szereztek a prémium márkának számító kínai NIO forgalmazására.

Az AutoWallis nagyon hisz a kínai márkákban, többel is beerősített az elmúlt időszakban
Az AutoWallis nagyon hisz a kínai márkákban, többel is beerősített az elmúlt időszakban
Fotó: Depositphotos

Ormosy Gábor szerint elképesztő túltermelés figyelhető meg az autópiacon, ami elsősorban a kínai autógyártók agresszív terjeszkedésével magyarázható. „Jelenleg 55 márkával vannak jelen Európában, ami nyilvánvalóan nem tartható fenn hosszútávon” – magyarázta a vezérigazgató, aki mindenképp konszolidációra számít. Ezt támasztja alá az is, hogy tavaly például az 55 márkából mindössze 14 tudott ezer darabnál több autót értékesíteni az európai piacon.

Ormosy Gábor ugyanazt várja a kínaiaktól is, mint amit annak idején a japánoktól és a dél-koreaiaktól láthattunk: a részben államilag támogatott exportoffenzíva nagyon turbulens piacot eredményez, de ezután jöhet a tisztítótűz. Vagyis a kínai cégek a jövőben helyi gyártással kiegészülve, az európai igényekhez igazított autókkal lehetnek meghatározó szereplők a kontinensen.

A BYD-t már lassan két éve képviseli az AutoWallis, róluk mindenképp feltételezhető, hogy ilyen potens szereplővé válnak. Magyar szempontból az is a forgalmazás mellett szól, hogy a BYD Szegeden hozza létre a legnagyobb európai gyártóbázisát. Ormosy az XPENG esetében a K+F tevékenységet és a technológiai megoldásokat emelte ki (az együttműködés elindulásakor az AutoWallis a kínai cég legnagyobb innovációját, az általa fejlesztett repülő autót, az X2 modellt is bemutatta a közönségnek), míg a NIO-nál a kiskereskedői hálózatépítésre vonatkozó kínai stratégiát, illetve az AutoWallis számára az osztrák piacra való betörés lehetőségét említette meg.

Még mindig a töltőhálózat a legnagyobb gát

Ami az értékesítési adatokat illeti: a cég az idei első félévben 26 ezer autót adott el. „Az idei éves számok meg fogják haladni a tavalyi, 50 ezerhez közelítő értéket” – tekintett előre Ormosy Gábor.

A hajtásláncokat illetően a benzines gépjárművek részaránya a 2021-es, közel 40 százalékról 28,4 százalékra, a dízeleseké pedig 19,6 százalékról 9,4 százalékra esett vissza. Az elektrifikáció továbbra is erőteljesen jelen lévő trend, a tisztán elektromos autók részaránya a teljes értékesítési portfólión belül 15,6 százalék. 2021-ben még 9,1 százalék volt az arány. A legnagyobb részesedést már a hibrid járművek teszik ki, 34,8 százalékkal.

Még mindig a töltőhálózat fejletlensége a legnagyobb gátja az elektromos autózás terjedésének
Még mindig a töltőhálózat fejletlensége a legnagyobb gátja az elektromos autózás terjedésének
Fotó: Depositphotos

Az elektromos autók elterjedésének legnagyobb gátja Magyarországon egyértelműen az infrastruktúra fejletlensége. Lakosságarányosan a skandináv és Benelux-államok töltőhálózati kiépítettsége tízszerese a magyarnak. „Ez a lemaradás behozható, ehhez viszont valószínűleg európai uniós intézkedések szükségesek. Már folynak a tárgyalások egy ilyen közös stratégiáról” – tette hozzá Ormosy Gábor.

Továbbra is a duplázás a cél

A pénzügyi mutatókat illetően az AutoWallis az első félévben 235 milliárd forintos árbevételt ért el, ami húsz százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az EBITDA ugyanakkor tíz százalékos mínuszt mutat 2024 első félévéhez viszonyítva (8,1 milliárd forint). Ormosy Gábor elmondta, hogy az első negyedév hozott némi huppanót az eredményekben, a második negyedévük viszont már jól sikerült. Ennek is köszönhetően nem változtatnak a korábban meghatározott, hosszú távú stratégiájukon: a cél a duplázás, vagyis 2028-ra a 750 milliárd forintos árbevétel elérése.

Az AutoWallis vezérkara a cég által szervezett befektetői napon
Az AutoWallis vezérkara a cég által szervezett befektetői napon
Fotó: Klasszis Média / Imre Lőrinc

Ormosy arról is beszélt, hogy átlagosan évi két akvizícióval lehet számolni a társaság részéről. A legutóbbi ilyen klasszikus felvásárlásuk Csehországhoz köthető, amikor idén áprilisban megnyitották első nagyhaszongépjármű értékesítési pontjukat, közel a német határhoz. A cseh piacon egyébként magasabb marzsokat tud elérni a csoport, mint Magyarországon. A teljes árbevétel több mint 50 százaléka már külföldről érkezik.

Egy fontos, a részvényeseknek szóló üzenet pedig az volt, hogy a jelenlegi tervek alapján 2027-ben tud majd az AutoWallis először osztalékot fizetni – erről Székely Gábor, az AutoWallis befektetői kapcsolatok igazgatója beszélt. Aki szintén hozzátette, hogy nehéz átugraniuk a saját iparáguk megítélésén, maguk mögött hagyni annak árnyékát. Ez a negatív iparági percepció a jelenlegi részvényárfolyamukon is meglátszik.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jó nyár jár rája – a Wizz Airre
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 25. 15:46
Az idei nyáron a fapados légitársaság rekord magas számú járatot üzemeltetett, rekordszámú utassal.
Vállalat Zöld lámpát kapott a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 24. 07:19
Megjött az MNB áldása a Rába törzsrészvényeinek megvásárlására.
Vállalat A Genesys mesterséges intelligencia cég fektet be Budapesten
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 23. 17:15
Az amerikai technológiai vállalat 20 milliárd forintos beruházást hoz – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden New Yorkban.
Vállalat A feledésbe veszhet, de akkor mi jön az ESG után?
Imre Lőrinc | 2025. szeptember 23. 15:20
Idővel kikophat a nyilvános diskurzusból az ESG kifejezés, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy a cégek elfelejthetik a fenntarthatósági szempontokat. Épp ellenkezőleg: a nyilvánosság, a klímaváltozás és a cégek jól felfogott üzleti érdekei is kikövetelhetik, hogy a mindennapok részévé váljon – hangzott el a Klasszis Média által szervezett ESG konferencia kerekasztal-beszélgetésén.
Vállalat Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?
PR | 2025. szeptember 23. 09:40
Magyarországon a kis- és középvállalkozások (kkv-k) sokáig kizárólag a banki hitelekben látták a növekedés fő forrását. Azonban egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek számára, mivel azonnali törlesztést, magas kamatokat és jelentős fedezeti elvárásokat támaszt. A hitel ráadásul elsősorban a vállalkozás aktuális helyzetére épít, nem a jövőbeli lehetőségeire. Ez utóbbi kapcsán azonban kedvező fordulat történt, itt a tőkeprogram!
Vállalat Partnerségre lépett a Gránit Alapkezelő és az MCC
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 22. 16:51
A Gránit Alapkezelő és a Mathias Corvinus Collegium (MCC) által 2025. szeptember 18-án aláírt stratégiai együttműködés célja, hogy a Gránit Alapkezelő értékes szakmai tapasztalatai beépüljenek az MCC képzési programjaiba, elősegítve a jövő vezetőinek szakmai fejlesztését. A stratégiai partnerséggel új fejezet nyílik a két szervezet eddig is sikeres együttműködésében, amely a gyakorlati tapasztalatok és az elméleti ismeretek összehangolásával még hatékonyabban támogatja a fiatalok képességeinek kibontakoztatását.
Vállalat A világ egyik legnagyobb csokoládégyártója 1 milliárd eurót fektet be az Európai Unióban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 22. 14:11
A Mars, Incorporated 2026 végéig 1 milliárd eurót ruház be az Európai Unióban. Az új beruházás kiegészíti az elmúlt öt évben az EU területén befektetett több mint 1,5 milliárd eurót, amelynek révén a Mars modernizálta üzemeit, növelte gyártási kapacitásait és felgyorsította értéklánca dekarbonizációját – áll a cég hétfőn az MTI-nek eljuttatott közleményében.
Vállalat Megvan, ki lesz Varga Mihály egyik jobbkeze
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 22. 13:29
A Gazdasági Bizottság 11 igen, 1 nem szavazattal, tartózkodás nélkül támogatta Sipos-Tompa Levente MNB-alelnöki kinevezését, aki októbertől veheti át a Pénzügyi szervezetek felügyeletéért és fogyasztóvédelemért felelős alelnökség vezetését.
Vállalat BYD: a híres befektetési guru már nem hisz benne
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 22. 12:52
A Berkshire Hathaway eladta a BYD-ben lévő teljes részesedését.
Vállalat Ez már az új korszak: így változtak meg az ESG szabályok
Imre Lőrinc | 2025. szeptember 20. 17:07
Új időszámítás kezdődött Európában idén februárban. Az Európai Bizottság rájött, hogy túlzott, irreális és sok esetben értelmetlen ESG szabályokat írt elő a vállalatok számára. Minden a Draghi-jelentéssel indult, majd a magyar szabályozó is alkalmazkodott a sokkal ésszerűbb realitáshoz. A Klasszis Média által szervezett ESG konferencián ebbe az új érába kaphattunk betekintést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG