2p

A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.

Az amerikai bevásárlóközpontok több évtizedes múltra tekinthetnek vissza, ám sikertörténetüknek majd hogy nem véget vetettek a koronavírus-járvány idején bevezetett korlátozások. Az elmúlt évek arról szóltak, hogyan élhetik túl ezt a válságot a vásárlás templomai – derült ki a CNN beszámolójából. A covid alatt divatba jöttek az online vásárlások, és az elektronikus kereskedelem ha nem is töretlenül, de azóta is teret nyer. Az Egyesült Államokban ez jó pár bevásárlóközpont bezárását eredményezte, ám úgy tűnik, hogy valamennyire megmaradt a hagyományos vásárlásnak az a varázsa, hogy a vevő azonnal ráteheti a kezét a megszerzett portékára.

Ennek eredményeként a bevásárlóközpontok egy része magához tért a mély válság után. Az alapszabály szerint az Egyesült Államokban azok a központok képesek nyereségesen működni, amelyekben négyzetlábanként átlagosan 400 dollár (nagyjából 1,5 millió forint/négyzetméter) a kereskedelmi forgalom értéke.

Árfolyam

Ezt azonban csak kevesebb, mint 30 százalékuk képes hozni, ezért a bevásárlóközpontok tulajdonosainak ki kellett találniuk valamit, hogy életben tartsák ingatlanjaikat. A nagy ötletnek a vegyes hasznosítás bizonyult. Az éttermek, a mozik, postahivatalok és a bankfiókok eddig is megtalálhatók voltak a központokban, azonban ez kevés volt vonzerejük fenntartására.

Túlélik?  (A kép illusztráció)
Túlélik? (A kép illusztráció)
Fotó: Depositphotos

A vállalkozók kitalálták, hogy egészségügyi intézményeket, rendelőket és bérelhető lakásokat is telepítenek a központokba. Előfordult az is, hogy a fogyasztás óriási helyéből az egészségügyi ellátás
óriási helyévé alakult át egy központ. Volt olyan, amelyből apartmanház lett. A vegyes hasznosítás iránt főként fiatalok, leginkább egyedülállók érdeklődnek, mert szeretik közel tudni magukhoz a társasági élet lehetőségeit. Választásuk kockázata, hogy zajos környezetbe költöznek, és ha a korábbi ablakmentes bevásárlóközpont-dizájnt nem sikerül átformálni, akkor kevés a természetes fény a lakóhelyükön. Cserébe tömegközlekedéssel jól megközelíthető helyen lakhatnak hozzájuk hasonlóakkal a szomszédban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG