7p

Webáruházunk megfelelő működésének alapja, hogy a beérkező megrendelések gyorsan és hiba nélkül teljesítve legyenek.

 

A webshop logisztika felel azért, hogy készletünk megfelelő állapotban rendelkezésre álljon és a rendelés feldolgozását követően minél gyorsabban a vásárlóhoz kerüljön. Webáruházunk üzemeltetésének egyik legfontosabb szegmensébe mindenképpen érdemes befektetnünk, de nem mindegy hogyan.

Mit jelent a befektetés

Befektetésen egyértelműen fejlesztést értünk, amivel könnyebbé, gyorsabbá és pontosabbá tehető a webáruházunk működése. Két út áll előttünk: saját kézben tartjuk a folyamatokat vagy kiszervezzük azokat.

Saját kézben tartott logisztika

A saját kézben tartott logisztika az esetek többségében nem költséghatékony, tehát ha befektetésről beszélünk rögtön megéri a következő pontra ugrani és kiszervezni azt. Személyre szabott, egyedi, saját termék előállítása esetén nem feltétlenül éri meg a kiszervezés, de bizonyos fejlesztéseket ekkor is érdemes bevezetni.

Leginkább könnyen kezelhető, átlátható tárolási rendszerekkel, precíz készletnyilvántartással és automatizált folyamatokkal tudjuk segíteni logisztikánkat. Ha egy terméket a raktárban keresgélni kell vagy van a raktárnak olyan helye, ahol nem tudjuk megmondani mi van, az problémára utal. Nem csak azért mert munkaidőnket kutakodással kell töltenünk, hanem azért is mert a nem ismert készletek vezetnek a pontatlan teljesítésekhez és felesleges amortizációhoz, amik mind pénzünkbe kerülnek nem is beszélve arról, hogy ezen termékek előállításába is energiánkat fektettük.

A fizikai átláthatóság mellett tehát a készletnyilvántartást kell pontosítani, lehetőleg egy olyan ügyviteli rendszerrel, ami egyben tudja kezelni az alapanyagokat, félkész- és késztermékeket valamint az értékesítéseket. Tevékenységeinket, munkafolyamatainkat, ügyfél kommunikációnkat minél jobban automatizálni szükséges, előre kidolgozott ügymeneteinket pedig szigorúan betartani ahhoz, hogy ne vesszünk el az egyedi megoldások útvesztőiben. Az ehhez szükséges szoftverek, informatikai fejlesztések többszörösen megtérülnek.

Kiszervezett logisztika

A kiszervezés helyett mondhatnánk azt is, hogy profivá válás. Saját magunk által felépített rendszereink, szeretett és megszokott munkaszervezésünk elengedése elsősorban nem anyagi döntés, hanem szakmai: elérkezettnek látjuk-e az időt vállalkozásunk új alapokra helyezésére. Ha még csak most vágnánk bele az e-kereskedelembe, a tanácsunk egyértelmű: már rövid távon sem lehetséges a logisztika saját kézben tartásával spórolni. Webáruházunk logisztikájának kiszervezése szakmai befektetés, aminek anyagi haszna is kézzel fogható. Mutatunk 7 okot, miért éri meg.

7 ok, amiért megéri

Néhány egyedi esettől eltekintve webáruházunk logisztikáját saját kézben tartani anyagilag nem indokolt. Az, hogy üzletünknek vannak egyedi jellegzetességei természetes, hiszen mindenkinek van ilyen és ezekről nem is feltétlenül kell lemondanunk. A fulfillment a webáruházak speciális logisztikai szükségletein alapuló szolgáltatáscsomag, ami átveszi a webshopok raktározási, nyilvántartási és szállítási feladatainak javát.

A webáruház informatikai hátterét akkor éri meg magunknak intézni, ha van programozási háttértudásunk, de még ekkor sem feltétlenül éri meg saját webshop motort fejleszteni és nem bérelni azt. Ugyanez a helyzet a logisztikával, azzal a különbséggel, hogy dolgok tárolásában mindenkinek van valamennyi tapasztalata, de ez fényévekre van a profizmustól. Sőt, ha valaki logisztikus, esze ágában nem lesz egymagának megoldania a logisztikai feladatokat és nem kiszervezni azt. A logisztika egy szakma, aki erre specializálódott, jobban csinálja. Miben érint ez minket a gyakorlatban? Íme 7 ok:

1. Hatékonyabb ügymenet

Szakosodott szolgáltató minőségi felszerelésekkel, képzett munkaerővel, bevált munkaszervezési folyamatok követésével sokkal hatékonyabban dolgozik, mint mi magunk. Ez már akkor is igaz, ha a logisztikai szolgáltató hagyományosnak mondható tárolási eljárásokat és informatikai rendszerekkel támogatott személyes komissiózást (árugyűjtés, árukiszedés) alkalmaz. A robotizáció logisztikai térnyerésével a tárolási kapacitás maximálisan kihasználható, a teljesítés gyorsasága növekszik, miközben a hibázás lehetősége minimálisra csökken. A logisztika gyorsasága és pontossága pedig már rövid távon is a profit növekedésében válik mérhetővé.

2. Felszabaduló idő

Ha nem szükséges a logisztikai feladatokkal időt töltenünk, értelem szerűen több figyelmet tudunk fordítani másra. Tökéletesíthetjük folyamatainkat, van időnk elemzéseket készíteni (ha már itt tartunk: keletkezik megbízható adatunk, amit elemezhetünk), amikre támaszkodva megalapozottabb üzleti döntéseket hozhatunk, kézben tarthatjuk a marketinget, áldozhatunk a keresőoptimalizálásra, fejleszthetjük az ügyfélkapcsolatokat. A felszabaduló időt tehát más területeken fektethetjük be, ami akár költségmegtakarítást jelenthet, akár bevételeink növekedését, akár mindkettőt egyszerre.

3. Elégedettebb ügyfelek

A már említett tényezők alapján felhasználóink elégedettsége növekszik. Összeszedett és pontos tájékoztatás mellett jól működő ügyfélszolgálatra lehet időnk, miközben a megrendelések gyorsabban és pontosabban érkeznek házhoz. Az elégedett ügyfél később is visszatérhet, de biztosan kevesebbet kérdez az ügyfélszolgálati elérhetőségeken és jellemző az át nem vett termékek és a visszáruk számának csökkenése is. Ezek a tényezők önmagukban is kevesebb munkával nagyobb hasznot jelentenek.

4. Skálázható költségek, könnyebb árképzés

A saját kézben tartott logisztika drágább és költségeinek pontos meghatározása nehézkes. Raktárunk rezsijét, a polcrendszer bővítésének költségét, a befektetett munkaóráink értékét jóval nehezebb egy megrendelésre vetítve meghatároznunk. A működéshez szükséges befektetések nem mindig tervezhetőek előre, megtérülésük kockázatos. Kiszervezett logisztika esetén az egy megrendelésre jutó díj előzetesen ismert, kalkulálható és könnyebben kezelhető az üzleti tervezés és az árképzés során egyaránt.

5. Nagyobb nyereség

Minden eddigi ok önmagában a nyereség növekedését szolgálta, de arról még nem esett szó, miért kerül kevesebbe a logisztikai feladatok végrehajtása kiszervezés esetén. Ennek oka a méretgazdaságosság. A logisztikai feladatok java csak adott méret felett jövedelmező. Amikor kiszervezzük a logisztikát, akkor a feladatokat egy olyan szolgáltató veszi át tőlünk, aki több partnerrel dolgozik együtt. A számos megbízás miatt tudja a legkedvezőbb szállítási árakat elérni – olyanokat, amikre egyénileg nekünk nincs esélyünk – képes az üzemcsarnok fenntartására és fejlesztésére.

Amikor kiszervezzük a logisztikát, tulajdonképpen csatlakozunk azon webáruházak szövetségéhez, akik fenntartják és együtt nyereségessé tudják tenni a legmodernebb logisztikai központokat is. A szakszerű ügymenet és méretgazdaságosság nyereségéből pedig mi is hasznosulunk. Ha ebből kimaradunk, akkor versenyhátrányba kerülünk azokkal szemben, akik élnek a lehetőséggel.

6. Növekedési potenciál

A webáruházak növekedésének egyik legfontosabb gátja a fizikai teljesítés megszervezésének korlátai. Ezek gyakorlatilag eltűnnek. A kiszervezett logisztika minden tekintetben sokkal rugalmasabb rendszer, mint egy saját raktár. Legyen szó webáruházunk sikerére épülő növekedésről vagy szezonális hatásokról ezeket sokkal könnyebb követni, ha szakosodott partnerrel dolgozunk. Nem tűnik el minden korlát, hiszen a termékkészlet mennyisége és összetétele a mi döntésünk, de nem ütközünk olyan falakba, hogy egy üzletileg indokolt döntést kapacitás hiánya miatt nem tudunk meglépni.

7. Nyugalom

Egy nagyobb szolgáltatóhoz kiszervezett munkafolyamat végrehajtása nagyobb üzemelési biztonságot jelent. Egy betegség vagy eszköz meghibásodása nem okozhatja logisztikánk megakadását. Úgy tudunk növekedni, hogy a költséges logisztikai beruházások megtérülésének kockázatát nem kell felvállalnunk. Nem mi felelünk a raktárcsarnokért, a gépek üzemeltetéséért, az alkalmazottak megfelelő létszámáért. Minden logisztikához kapcsolódó kiadásunk skálázhatóvá válik. Biztosabb üzemelés, kiszámíthatóbb költségek, kevesebb kockázat egyszerűen nagyobb nyugalmat, a stressz csökkenését és kiegyensúlyozottabb életet jelent számunkra.

 

 

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG